Co je potřeba zařídit po podpisu kupní smlouvy nemovitosti

Když prodáváte nemovitost, hlavním cílem je najít kupce, dohodnout se na ceně, a nakonec podepsat kupní smlouvu. S tímto vám samozřejmě pomůže realitní kancelář. Když se toto podaří, můžete si oddychnout a oslavit to, ale celý proces tím ještě nekončí. Zbývá totiž několik menších úkolů, které je ještě potřeba splnit. I s těmi by vám však měl pomoci makléř, se kterým spolupracujete!

Pojďme se tedy podívat, co je ještě potřeba zařídit po podpisu kupní smlouvy vaší nemovitosti:

  • Podání návrhu na vklad. Ihned po zaplacení kupní ceny (do úschovy), která je uvedena v kupní smlouvě, je potřeba podat návrh na vklad do katastru nemovitostí. Advokát makléře návrh připraví a pošle na příslušný úřad. Katastr má pak 30 dní na přepsání nemovitosti na nového majitele.
  • Předání nemovitosti. Když je nemovitost přepsána, je potřeba nemovitost předat novému majiteli. S tím se domluvíte (máte již domluveno v KS), jaké vybavení v domě necháte a společně s makléřem, který bude mít připravený předávací protokol, předáte novému majiteli klíče. V předávacím protokolu, který podepisují obě strany, se mimo jiné zapisují stavy veškerých energií.
  • Přepis energií. Dalším krokem je převedení plateb záloh na energie na nového majitele. Je potřeba to vyřešit se všemi dodavateli elektřiny, plynu, vody, internetu aj. I s tímto by vám měl pomoci váš makléř.
  • Daně. Když jste byli vlastníky nemovitosti méně než 5 let (při nabytí nemovitosti od 1.1.2021 deset let) a v nemovitosti jste nebydleli, pak budete muset zaplatit daň z příjmu. Když jste v nemovitosti alespoň dva roky bydleli, pak tuto daň neplatíte. Pro kupující byla daň z nabytí nemovitostí zrušena.
  • Když je nemovitost součást SVJ nebo družstva. V případě, že je předmětem prodej nemovitost, která je součástí SVJ (společenství vlastníků jednotek) nebo družstva, je nutné oznámit příslušnému orgánu změnu majitele.

Obecně platí, že by vám se vším měl pomoci váš makléř nebo realitní kancelář. Ale raději se před zahájením spolupráce zeptejte, co všechno bude jejich pomoc zahrnovat!

12.2.2021

O mně

Jmenuji se Andrea Vašíčková a jsem certifikovaná realitní makléřka u společnosti  Remax Delux. Obchodní činností, v oblasti investic a komunikaci s klienty se věnuji již od roku 2008, kdy se propojení profesní zkušenosti , empatie a naslouchání ke klientům stala moji nesmírnou vášní.

 

Vždy jsem s upřímností vnímala, že má práce s lidmi je zároveň i mým posláním a naplněním, a v popředí toho je především a vždy Vaše spokojenost, vzájemná důvěra i respekt. A stejně tak bude i po celou dobu mé spolupráce s Vámi.

 

Každého z nás provází osobitý životní příběh, který je zcela jedinečný. S těmito příběhy jsou velmi úzce spjaty i nemovitosti, a proto je velmi důležité, aby každý Váš byl tím výjimečným. Bude mi tedy nesmírnou ctí být tady právě pro Vás s pomocí, splnit si Váš sen o bydlení. Při výběru s hledáním nového domova, místa, které je pro nás tak velmi důležité nebo při prodeji Vaší nemovitosti.

 

Mým cílem bude vždy prvořadý zájem o Vás, o Vaši spokojenost se společným sdílením Vašich potřeb, příběhů i samotného naplnění  Vašeho očekávání. Od samého počátku naší vzájemné spolupráce, až po s pečlivostí zrealizovaný úspěšný obchodní případ, s tím spojeny i veškeré nezbytné právní úkony a služby.

Bc. Andrea Vašíčková

Makléř

Certifikáty

1. STUPEŇ - Jan Konečný REMAX realitn_profesion_l_cmyk 195x200_RMX_Aukcni_specialista rmx-cms Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.