Co se zahradou v zimě aneb tajemství zimní zahrady

Jehličnany kralují

Pokud máte v zahradě jehličnany, máte vyhráno. Právě tyto stromy, které jsou během celého roku trošku v pozadí barevně kvetoucích rostlin, se v tomto období stávají hlavním pilířem zahrady – společně se stálezelenými rostlinami. Ideální je vysázet vedle sebe různé druhy různých velikostí, to dodá zahradě potřebnou působivost. Zvláště ve spojení se sněhem. Ostatně – i odborníci doporučují, aby byla v našich klimatických podmínkách zahrada osázena ze dvou třetin jehličnany a listnatými stromy, které neopadávají. Ideálním keřem je například zimostráz, ptačí zob nebo tis.

jehličnany na zimní zahradě

 

Barevné květy

Zahrada ale nemusí být ani v zimě jen zelená. Existují rostliny, které kvetou v zimě barevnými květy či mají plody. Například kalina vonná kvete od prosince a má růžové květy. Vilín jarní potěší v prosinci červenými květy a například jasmín nahokvětý vás potěší žlutými květy od prosince do dubna.

barevné květiny

Atmosféra

Důležité je také vytvořit správnou zimní atmosféru, i ta dodá zahradě v zimě atraktivnost. Pokud máte větší či menší zahradní jezírko, máte výhodu, protože zamrzlá hladina je velmi efektní. I bez jezírka se ale dá docílit atraktivnosti. Stačí, když na zahradu umístíte předměty ze skla, kovu nebo deva, které v zimní atmosfée také vypadají skvle. Zahradu pak dozdobí rzné prvky, jako je ptaí budka i krmítko, loubí, devná lavika a podobn. Poslouí i neopracovankámen.

 

Uschlé trávy

Dalším zajímavým prvkem zahrady v zimě nohou být okrasné trávy, respektive uschlé okrasné trávy. Na rozdíl od trávníku se totiž okrasné trávy nemají před zimou stříhat. Stejně jako bylinky. Na to je čas až na jaře. Nejen že tím ochráníte citlivý střed rostliny, ale ještě dodáte zimní zahradě další barvu – žlutou. A suchá tráva pokrytá jinovatkou vypadá krásně.

Textura a tvar

Také opadavé listnaté stromy mohou být ozdobou zahrady v zimě, pokud mají například zajímavou texturu kůry nebo neobvyklý tvar větví. Dekorativní kůru mají například javory, které mají také barevně zbarvené větve. Zajímavě tvarované větve má třeba líska či vrba.

zazimované rostliny

Počasí

I když se budete držet všech výše uvedených rad, aby vypadala zahrada v zimě jako z pohádky nebo z obrázků od Josefa Lady, bez pomoci počasí to nepůjde. Bez sněhu a ledu nebude mít zahrada potřebný efekt. To je ale jediná věc, kterou neovlivníte.

O mně

 

V realitách pracuji již několik let. Svou práci, která splňuje vše, co jsem očekávala, jsem spojila se značkou známou na celém světě, protože je zárukou priorit, které i já v životě uznávám: profesionalitou, spolehlivostí, etickým a férovým jednáním. Proto byl RE/MAX  a kancelář RE/MAX Delux v Brně jasnou volbou.

 

Každý obchodní případ, prodej, koupě i pronájem nemovitosti, je spojený s jiným životním příběhem. Snažím se, aby mí klienti cítili důvěru, bezpečí a měli jistotu, že pro ně udělám maximum a že jejich příběhy, sny a přání, mě skutečně zajímají. Mí klienti oceňují nejen profesionalitu, vzdělání v oblasti práva, ekonomie, nových technologií a časovou flexibilitu, ale i empatii, s jakou k nim přistupuji.

 

To, že se ke mně klienti vrací a doporučují mě svým blízkým a přátelům je pro mě největším oceněním.

 

Práce s lidmi, kterým pomáhám projít náročným procesem prodeje či pronájmu nemovitostí bez starostí a k jejich maximální spokojenosti, mě opravdu naplňuje.

 

Energii, kterou vkládám do své práce, čerpám i ze své rodiny. Jsem maminkou 2 kluků. Starší má již vlastní rodinu, mladší studuje na brněnském gymnáziu a je aktivním sportovcem. I díky tomu většinu volného času věnuji právě vnoučátkům a fandění na baseballových turnajích.

Bohdana Polgárová

Makléř

Certifikáty

Certifikovaný makléř ISO_detail_1.1 Certifikovaný-makléř-2_rgb realitn_profesion_l_cmyk 1. STUPEŇ - Jan Konečný REMAX 195x200_RMX_Aukcni_specialista Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.