Co je potřeba zařídit po podpisu kupní smlouvy nemovitosti

Když prodáváte nemovitost, hlavním cílem je najít kupce, dohodnout se na ceně, a nakonec podepsat kupní smlouvu. S tímto vám samozřejmě pomůže realitní kancelář. Když se toto podaří, můžete si oddychnout a oslavit to, ale celý proces tím ještě nekončí. Zbývá totiž několik menších úkolů, které je ještě potřeba splnit. I s těmi by vám však měl pomoci makléř, se kterým spolupracujete!

Pojďme se tedy podívat, co je ještě potřeba zařídit po podpisu kupní smlouvy vaší nemovitosti:

  • Podání návrhu na vklad. Ihned po zaplacení kupní ceny (do úschovy), která je uvedena v kupní smlouvě, je potřeba podat návrh na vklad do katastru nemovitostí. Advokát makléře návrh připraví a pošle na příslušný úřad. Katastr má pak 30 dní na přepsání nemovitosti na nového majitele.
  • Předání nemovitosti. Když je nemovitost přepsána, je potřeba nemovitost předat novému majiteli. S tím se domluvíte (máte již domluveno v KS), jaké vybavení v domě necháte a společně s makléřem, který bude mít připravený předávací protokol, předáte novému majiteli klíče. V předávacím protokolu, který podepisují obě strany, se mimo jiné zapisují stavy veškerých energií.
  • Přepis energií. Dalším krokem je převedení plateb záloh na energie na nového majitele. Je potřeba to vyřešit se všemi dodavateli elektřiny, plynu, vody, internetu aj. I s tímto by vám měl pomoci váš makléř.
  • Daně. Když jste byli vlastníky nemovitosti méně než 5 let (při nabytí nemovitosti od 1.1.2021 deset let) a v nemovitosti jste nebydleli, pak budete muset zaplatit daň z příjmu. Když jste v nemovitosti alespoň dva roky bydleli, pak tuto daň neplatíte. Pro kupující byla daň z nabytí nemovitostí zrušena.
  • Když je nemovitost součást SVJ nebo družstva. V případě, že je předmětem prodej nemovitost, která je součástí SVJ (společenství vlastníků jednotek) nebo družstva, je nutné oznámit příslušnému orgánu změnu majitele.

Obecně platí, že by vám se vším měl pomoci váš makléř nebo realitní kancelář. Ale raději se před zahájením spolupráce zeptejte, co všechno bude jejich pomoc zahrnovat!

12.2.2021

O mně

„MILUJI, CO DĚLÁM. DĚLÁM, CO MILUJI!“

V realitách pracuji šestým rokem. Zrealizovala jsem více jak 125 realitních případů. Každoročně získávám Ocenění TOP mimořádných makléřů sítě "RE/MAX ČR".V březnu 2024 jsem byla nejlepším makléřem naší kanceláře DELUX a nejúspěšnějším makléřem regionu MORAVA.   

 

Pomu i Vám! Potřebujete poradit v oblasti  prodeje, pronájmu, dědických řízeních či financování nemovitostí?

 

Jsem vdaná, mám 18-letou dceru Terezku a dospělého syna Patrika. Relaxuji procházkami v přírodě, miluji moře a cestování. Ráda si doma na terásce něco pěkného přečtu nebo si zajdu s přáteli někam na vínko. S dcerou rády experimentujeme v kuchyni.

Pomáhám majitelům nemovitostí zorientovat se na současném realitním trhu tak, aby prodali svou nemovitost bezpečně, rychle a s co nejvyšším ziskem. Dělat lidem radost je mým životním krédem. Svoji tvář neschovávám. Za své služby svým klientům ručím, vždy se k práci stavím profesionálně s největší péčí. Mým cílem je reality dělat jinak - nejlíp!

Individuálnímu přístup k prodávajícímu a kupujícímu je samozřejmostí. Díky moderním technikám, profesionálnímu marketingu dokáži Vaši nemovitost prodat za NEJVYŠŠÍ TRŽNÍ CENU. Na službách nikdy nešetřím - k nemovitostem nechávám dělat profesionální fotografie, točím videoprodhlídky a virtuální 3D prohlídky, samozřejmostí jsou půdorysy, pokud je to vhodné dělám Home staging.

 

Reference klientů, kteří využili moje služby:

www.remax-czech.cz/reality/re-max-delux/dagmar-micikova

www.remaxdelux.dagmar-micikova/reference

Potřebujete znát tržní cenu vaší nemovitosti? Chci odhad ZDARMA.

 

Dagmar Mičíková

Makléř

Certifikáty

Diplom 2 _březen Diplom -březen Diplom_202310 100_percent 195x200_RMX_Aukcni_specialista Certifikovaný-makléř-2_rgb Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.