Jak se vyvíjí trh nemovitostí v době pandemie

Zajímá vás aktuální stav a vývoj na trhu nemovitostí v této šílené době s koronavirové? Možná vás napadne, že jde všechno z kopce, takže se změnila i situace v realitách. Určitě změnila, ale výrazně méně, než by člověk očekával. V podstatě se spíše změnilo vše kolem (prohlídky, komunikace, prezentace), ale samotné ceny zůstávají podobné. Pojďme se podívat na aktuální situaci podle konkrétních typů nemovitostí.

Ceny bytů spíše rostou

O byty je stále velký zájem. Obzvláště ve velkých městech je mnohem větší poptávka po bytech než jejich nabídka. Výstavba nových bytů probíhá pomalu a je nedostatečná. Lidé navíc v této době rádi investují do bytů, protože panuje obava z budoucnosti a faktem je, že vlastnit nemovitost je určitá jistota. Navíc jsou teď velmi levné hypotéky. Všechny tyto aspekty mají podíl na tom, že ceny bytů neklesají, ale spíše pomalu rostou.

Ceny stavebních pozemků kolem měst také rostou

V tomto roce jsme byli nuceni zůstávat doma, a mnoho lidí si tak uvědomilo, jak je důležité mít vlastní zahradu. I proto se hlavně mladé rodiny rozhoupaly a začaly se poohlížet po pěkném stavebním pozemku v okolí měst, kde by si mohly postavit rodinný dům. V atraktivních oblastech tak ceny stavebních pozemků v době pandemie také rostou. Stejně tak jako ceny zahrádek v zahrádkářských koloniích.

Zájem o chaty a chalupy je enormní

Rekreační nemovitosti jsou dnes v kurzu ze stejného důvodu, jako stavební pozemky kolem měst. Dovolené v zahraničí se letos téměř nekonaly a kdo ví, jak tomu bude v následujících letech. Lidé jednoduše touží po klidu a místě, kam se dá z města utéct v takových chvílích, jaké nabídl tento specifický rok. Opět je zde mnohem vyšší poptávka než nabídka, což žene i ceny chat a chalup nahoru.

Ceny pronájmů stagnují nebo i klesají

Obzvláště v Praze se zvýšila nabídka dlouhodobých pronájmů bytů, a to z důvodu toho, že spousta krátkodobých pronájmů (například Airbnb byty) přešla na dlouhodobé pronájmy. Ceny tak v některých městech opravdu klesaly. Mimo turistická místa a velká města pak ceny pronájmů spíše stagnují.

6.12.2020

O mně

„MILUJI, CO DĚLÁM. DĚLÁM, CO MILUJI!“

V realitách pracuji šestým rokem. Zrealizovala jsem více jak 125 realitních případů. Každoročně získávám Ocenění TOP mimořádných makléřů sítě "RE/MAX ČR".V březnu 2024 jsem byla nejlepším makléřem naší kanceláře DELUX a nejúspěšnějším makléřem regionu MORAVA.   

 

Pomu i Vám! Potřebujete poradit v oblasti  prodeje, pronájmu, dědických řízeních či financování nemovitostí?

 

Jsem vdaná, mám 18-letou dceru Terezku a dospělého syna Patrika. Relaxuji procházkami v přírodě, miluji moře a cestování. Ráda si doma na terásce něco pěkného přečtu nebo si zajdu s přáteli někam na vínko. S dcerou rády experimentujeme v kuchyni.

Pomáhám majitelům nemovitostí zorientovat se na současném realitním trhu tak, aby prodali svou nemovitost bezpečně, rychle a s co nejvyšším ziskem. Dělat lidem radost je mým životním krédem. Svoji tvář neschovávám. Za své služby svým klientům ručím, vždy se k práci stavím profesionálně s největší péčí. Mým cílem je reality dělat jinak - nejlíp!

Individuálnímu přístup k prodávajícímu a kupujícímu je samozřejmostí. Díky moderním technikám, profesionálnímu marketingu dokáži Vaši nemovitost prodat za NEJVYŠŠÍ TRŽNÍ CENU. Na službách nikdy nešetřím - k nemovitostem nechávám dělat profesionální fotografie, točím videoprodhlídky a virtuální 3D prohlídky, samozřejmostí jsou půdorysy, pokud je to vhodné dělám Home staging.

 

Reference klientů, kteří využili moje služby:

www.remax-czech.cz/reality/re-max-delux/dagmar-micikova

www.remaxdelux.dagmar-micikova/reference

Potřebujete znát tržní cenu vaší nemovitosti? Chci odhad ZDARMA.

 

Dagmar Mičíková

Makléř

Certifikáty

Diplom 2 _březen Diplom -březen Diplom_202310 100_percent 195x200_RMX_Aukcni_specialista Certifikovaný-makléř-2_rgb Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.