Proč je výhodná pro prodávajícího i kupujícího kupní cena včetně provize?

Výhody pro prodávajícího nemovitosti

Objednavatelem realitních služeb je vždy prodávající a ten má tak zajištěno, že realitní kancelář pracuje pro něj, a ne pro kupujícího. Má zaručeno, že kancelář hájí především jeho zájmy. Na počátku obchodu si prodávající a realitní kancelář přesně specifikují jaké služby pro něj kancelář udělá a za jakou cenu. Provize za zprostředkovaní realitního obchodu je smluvní záležitost zúčastněných stran. Nemůže se tak stát, že si realitní kancelář na nemovitosti „přirazí“ provizi a vy nebudete vědět, jak byla vysoká atp. Pakliže se nemovitost prodá za více než byla původně nabízena (což je běžný scénář) nadbytečný zisk nezíská realitní kancelář ale prodávající! Má tedy pravdivý a kompletní přehled o všech finančních tocích spojených s jeho transakcí.

Dále díky tomu, že je provize realitní kanceláře součástí kupní ceny, získá prodávající více zájemců o koupi. Ti, kteří chtějí nemovitost financovat hypotečním úvěrem, jsou zpravidla klienti, kteří jsou ochotni zaplatit nejvíce a mají takto možnost profinancovat si odměnu kanceláře bankou. Prodávající tak nepřijde o zájemce, kteří by jinak nedali dohromady financování (provize + kupní cena + daň). Takto mohou kupující uplatnit provizi do minimálních vlastních prostředků, které požaduje banka. Jinými slovy prodávající pravděpodobně prodá za více peněz!

Výhody pro kupujícího nemovitosti

Od samého začátku, kdy najde potenciální kupující jakoukoliv inzerci nemovitosti, jenž chce koupit, tak ví, za jakou konečnou cenu je nemovitost nabízena. U inzerce je jasně specifikováno, že cena je (konečná) včetně odměny RK a právního servisu. K ceně nemovitosti je potřeba přičíst jen zákonou daň z nabytí, která činí 4 %.

Prostě lidově řečeno cena je pro kupujícího od začátku transparentní a ví jaká je konečná suma za nemovitost. Tohle je férové pro všechny strany obchodu. Kupující nemusí zjišťovat a připočítávat k inzerované ceně ještě další poplatky a také mu odpadá nepříjemné vyjednávání o výši provize. Je to stejné, jako když letíme na dovolenou. Také nás zajímá celková cena zájezdu, a ne cena bez letištních poplatků a dalších výdajů, kterou bychom si museli ještě dopočítávat a výrazně by se měnila.

Díky tomu, že je provize součástí kupní ceny, tak kupující provizi fakticky neplatí = platí zálohu na kupní cenu. A zálohu na kupní cenu si může profinancovat způsobem, jaký uzná za vhodný (většinou hypotečním úvěrem). Dále bude chtít na prohlídku nemovitosti více potenciálních kupujících, jelikož je jim již na samotném počátku prezentována nemovitost s pravdivou cenou.

Proč je výhodné prodávat včetně provize RK

Profesionálové v realitním byznysu svým prodávajícím klientům standardně nabízejí minimálně tyto služby:

  • stanovení tržní ceny nemovitosti
  • příprava nemovitosti na focení a video-prohlídku, pokud je to vhodné i home staging
  • zaměření půdorysu
  • vyřešení případných předkupních práv
  • zalistování zakázky do systému a inzerce na všech známých realitních portálech
  • propracovaný prodejní marketing nemovitosti
  • zjišťování potřeb kupujících, jenž volají a odbourání zbytečných prohlídek
  • pomoc kupujícím s vyřízením hypotéky s nejvýhodnějšími podmínkami na trhu, tak aby se transakce povedla se zdárným koncem
  • příprava nemovitosti před prohlídkou
  • kvalifikované prohlídky
  • vyjednání výhodných podmínek převodu nemovitosti s kupujícím
  • vyhotovení a podepsání trojstranné rezervační smlouvy
  • rezervování nemovitosti
  • příprava kupní smlouvy a smlouvy o advokátní úschově-předání podkladů advokátní kanceláři
  • případně komunikace s bankou a další zajišťování potřebné dokumentace
  • podpis kupní smlouvy a smlouvy o advokátní úschově v advokátní kanceláři
  • advokátní úschova finanční prostředků
  • realitní kancelář/makléř zaplatí kolek a postará se o zdárný přepis nemovitosti na katastrálním úřadě
  • poprodejní servis: předání nemovitosti, vyřízení přepisu energií, vyřízení daně z nabytí a daně z nemovitosti 

24.7.2019

Další dotazy vám odborně zodpoví makléř: Dagmar Mičíková, telefon: 735 795 231, email: dagmar.micikova@re-max.cz

dagmar mičíková realitní makléřka remax delux

O mně

„MILUJI, CO DĚLÁM. DĚLÁM, CO MILUJI!“

V realitách pracuji šestým rokem. Zrealizovala jsem více jak 125 realitních případů. Každoročně získávám Ocenění TOP mimořádných makléřů sítě "RE/MAX ČR".V březnu 2024 jsem byla nejlepším makléřem naší kanceláře DELUX a nejúspěšnějším makléřem regionu MORAVA.   

 

Pomu i Vám! Potřebujete poradit v oblasti  prodeje, pronájmu, dědických řízeních či financování nemovitostí?

 

Jsem vdaná, mám 18-letou dceru Terezku a dospělého syna Patrika. Relaxuji procházkami v přírodě, miluji moře a cestování. Ráda si doma na terásce něco pěkného přečtu nebo si zajdu s přáteli někam na vínko. S dcerou rády experimentujeme v kuchyni.

Pomáhám majitelům nemovitostí zorientovat se na současném realitním trhu tak, aby prodali svou nemovitost bezpečně, rychle a s co nejvyšším ziskem. Dělat lidem radost je mým životním krédem. Svoji tvář neschovávám. Za své služby svým klientům ručím, vždy se k práci stavím profesionálně s největší péčí. Mým cílem je reality dělat jinak - nejlíp!

Individuálnímu přístup k prodávajícímu a kupujícímu je samozřejmostí. Díky moderním technikám, profesionálnímu marketingu dokáži Vaši nemovitost prodat za NEJVYŠŠÍ TRŽNÍ CENU. Na službách nikdy nešetřím - k nemovitostem nechávám dělat profesionální fotografie, točím videoprodhlídky a virtuální 3D prohlídky, samozřejmostí jsou půdorysy, pokud je to vhodné dělám Home staging.

 

Reference klientů, kteří využili moje služby:

www.remax-czech.cz/reality/re-max-delux/dagmar-micikova

www.remaxdelux.dagmar-micikova/reference

Potřebujete znát tržní cenu vaší nemovitosti? Chci odhad ZDARMA.

 

Dagmar Mičíková

Makléř

Certifikáty

Diplom 2 _březen Diplom -březen Diplom_202310 100_percent 195x200_RMX_Aukcni_specialista Certifikovaný-makléř-2_rgb Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.