Útlum hypotečního trhu pokračuje i v říjnu

Říjnové výsledky z trhu úvěrů na bydlení zopakovaly téměř identická čísla jako v měsíci září. Celkový objem poskytnutých zajištěných úvěrů na bydlení činil 7,22 mld. Kč, z toho hypoteční banky uzavřely úvěry za 6,28 mld. Kč a stavební spořitelny za 0,94 mld. Kč. To je tedy zhruba o 60 mil. Kč více než v předchozím měsíci.

Snad tedy již došlo k dosažení produkčního dna a trh se vydá opačným směrem, i když to bude asi velmi pozvolný růst. Říjnové absolutní hodnoty objemů, ale především kusů úvěrů jsou již druhý měsíc na alarmujících úrovních, a to není dobrá zpráva pro nikoho.

Průměrná úroková sazba na realizovaných úvěrech narostla v říjnu jen nepatrně o 4 bps na hodnotu 5,85 %. Nabídkové sazby z počátku listopadu naopak po dvou měsících symbolického poklesu narostly na hodnotu 6,31 tedy o 11 bps. Základní 2týdenní reposazba zůstala i po posledním zasedání ČNB na původní hodnotě 7 % a minimálně do 21. 12. 2022 na této úrovni setrvá.

Velmi dynamický je i vývoj hodnot u tzv. úrokových swapů s nimiž korespondují úrokové sazby hypotečních úvěrů. Nejpoužívanější 5letý úrokový swap za poslední měsíc dosáhl hodnoty 6,15 %, aby pak klesl na hodnotu 4,8 %. Predikovat tedy vývoj sazeb je velmi nejisté.

První výraznou pozitivní zprávou po dlouhé době v české ekonomice je říjnový pokles inflace, který překvapil většinu analytiků. Říjnový index spotřebitelských cen dosáhl hodnoty 15,1 % což je pokles o téměř 3 % v porovnání se zářím. Růst cen tak pokračoval v meziročním srovnání pouze v kategoriích potraviny a stravování + ubytování. Za říjnovým poklesem inflace je jednoznačně zastropování cen energií, i když se nabízí otázka do jaké míry byla říjnová hodnota inflace v této kategorii ovlivněna jednorázovým příspěvkem na energie za strany státu. Pokud se podobná data potvrdí i v listopadu, budeme moci konstatovat, že se trend otočil a inflace míří dolů.

Proinflační poptávkové tlaky v ekonomice polevily to je ostatně vidět na poklesech tržeb a zdá se, že i externí proinflační tlaky v podobě cen paliv a energií rovněž oslabují. Udržíme-li v ekonomice růst mezd na uzdě a nepřijde žádný další negativní zásah, pak by se situace mohla začít stabilizovat.  

28.11.2022

O mně

„MILUJI, CO DĚLÁM. DĚLÁM, CO MILUJI!“

V realitách pracuji šestým rokem. Zrealizovala jsem více jak 125 realitních případů. Každoročně získávám Ocenění TOP mimořádných makléřů sítě "RE/MAX ČR".V březnu 2024 jsem byla nejlepším makléřem naší kanceláře DELUX a nejúspěšnějším makléřem regionu MORAVA.   

 

Pomu i Vám! Potřebujete poradit v oblasti  prodeje, pronájmu, dědických řízeních či financování nemovitostí?

 

Jsem vdaná, mám 18-letou dceru Terezku a dospělého syna Patrika. Relaxuji procházkami v přírodě, miluji moře a cestování. Ráda si doma na terásce něco pěkného přečtu nebo si zajdu s přáteli někam na vínko. S dcerou rády experimentujeme v kuchyni.

Pomáhám majitelům nemovitostí zorientovat se na současném realitním trhu tak, aby prodali svou nemovitost bezpečně, rychle a s co nejvyšším ziskem. Dělat lidem radost je mým životním krédem. Svoji tvář neschovávám. Za své služby svým klientům ručím, vždy se k práci stavím profesionálně s největší péčí. Mým cílem je reality dělat jinak - nejlíp!

Individuálnímu přístup k prodávajícímu a kupujícímu je samozřejmostí. Díky moderním technikám, profesionálnímu marketingu dokáži Vaši nemovitost prodat za NEJVYŠŠÍ TRŽNÍ CENU. Na službách nikdy nešetřím - k nemovitostem nechávám dělat profesionální fotografie, točím videoprodhlídky a virtuální 3D prohlídky, samozřejmostí jsou půdorysy, pokud je to vhodné dělám Home staging.

 

Reference klientů, kteří využili moje služby:

www.remax-czech.cz/reality/re-max-delux/dagmar-micikova

www.remaxdelux.dagmar-micikova/reference

Potřebujete znát tržní cenu vaší nemovitosti? Chci odhad ZDARMA.

 

Dagmar Mičíková

Makléř

Certifikáty

Diplom 2 _březen Diplom -březen Diplom_202310 100_percent 195x200_RMX_Aukcni_specialista Certifikovaný-makléř-2_rgb Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.