Co dělat, když jdete do nového pronájmu

Když žijete v jednom nájmu a chystáte se přestěhovat do jiného nájmu nebo i třeba do svého bytu, máte určité povinnosti, na které byste neměli zapomenout. V tomto článku se podíváme, co se běžně dělá při stěhování z nájemního bydlení. Na co tedy nezapomenout:

  • Přepis energií. V den, kdy se z bytu stěhujete, je potřeba s majitelem společně opsat stav na měřičích plynu, vody a elektřiny. S těmito údaji pak musíte u jednotlivých dodavatelů vyřídit přepis energií na majitele, případně na nového nájemníka. Je potřeba spolupracovat s majitelem, ale vyřídit to lze dnes online.
  • Vyúčtování a kauce. Zakončení nájmu znamená férové vyúčtování s majitelem. Přeplatky nebo nedoplatky za energie jdou za vámi, majitel by vám měl vrátit kauci v plné výši, ale jen v případě, že mu předáváte byt zhruba ve stejném stavu, v jakém jste jej přebírali.
  • Změna doručovací adresy. Když se někam stěhujete, je potřeba nahlásit na různá místa, odkud vám chodí pošta, změnu doručovací adresy. Nejčastěji je to banka, finanční úřad, úřad práce, zdravotní pojišťovna, OSSZ apod.
  • Trvalý pobyt. Jestli jste měli v bývalém bytě trvalý pobyt, musíte si jej přihlásit někam jinam. Na novou adresu nebo třeba k rodičům, to už záleží na vás.
  • Podepsat novou smlouvu. Když se stěhujete do nového nájmu, pak je velmi důležitá právě nájemní smlouva. Tady vám klidně může pomoci i známý makléř, abyste do smlouvy dali vše, co je důležité. Základem je doba, na kterou si byt pronajímáte, výše kauce i případné sankce, kdybyste neplatili nájem.

Když jste naopak majitele a hledáte nové spolehlivé nájemníky, pak vám může pomoci místní realitní kancelář, která se v oboru pohybuje.

31.8.2021

O mně

David Žilka

Makléř

Certifikáty

Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.