Co je lepší? Když vede prohlídku nemovitosti majitel nebo makléř?

Tady je jednoznačná odpověď. Když budeme počítat s tím, že si najmete profesionálního makléře, který stojí na vaší straně, pak je jednoznačně lepší, když prohlídky vede makléř. I když by se mohlo zdát, že majitel zná nemovitost lépe, existuje hned několik podstatných důvodů, proč se vyplatí, když prohlídky nemovitostí vede zkušený makléř. Pojďme se podívat na konkrétní důvody tohoto tvrzení:

  • Makléř dostane pravdivou zpětnou vazbu. Majiteli lidé neřeknou, že se jim nemovitost nelíbí, jednoduše kvůli lidské slušnosti. Stejně tak většinou naplno neřeknou přímo prodávajícímu, že se jim nemovitost líbí. Dalším příkladem zpětné vazby je situace, kdy se zájemcům nemovitost zamlouvá, ale zdá se jim drahá. Opět to spíše řeknou makléři, než přímo majiteli!
  • Majitelé často nemají nadhled. Majitelé si myslí, že jejich nemovitost je skvělá, případně že za nic nestojí. Nemají nadhled jako makléř a to jim brání jednat se zájemci pragmaticky a nezaujatě. Makléř vidí potenciál nemovitosti a dokáže i určit optimální prodejní cenu.
  • Makléř je profesionál, prodává bez emocí. Velkou výhodou makléře je fakt, že ke konkrétní nemovitosti nemá žádné vazby a je profesionál. Oproti tomu u majitele se může na prohlídce projevit jeho životní situace. Například má finanční problémy a potřebuje rychle prodat, nebo zdědil nemovitost a cloumají s ním ještě emoce, případně se rozvádí apod. To všechno může zájemce vycítit a buď z prodeje vycouvat, nebo toho využít ke zbytečnému snížení ceny.

Už jen tyto 3 důvody jasně ukazují, že je mnohem lepší, když prohlídku vede makléř. Nemluvíme ani o tom, že majitel ušetří svůj čas, nemusí se se zájemci domlouvat a přizpůsobovat se. Stačí najmout spolehlivého makléře, který bude stát na jeho straně!

28.8.2020

O mně

David Žilka

Makléř

Certifikáty

Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.