Co pomůže výhodně prodat nemovitost

Prodej nemovitosti, ať už jde o prodej bytu, prodej domu nebo o jinou nemovitost, je pro většinu z nás velká událost. Jde o velké peníze, které někdy člověk nevydělá za celý život. I proto je dobré se na prodej zaměřit, věnovat mu dostatek času a energie. A ideálně také zvolit zkušeného partnera, který nám pomůže nemovitost co nejvýhodněji prodat. V tomto článku se podíváme na několik aspektů, které nám pomohou naši nemovitost výhodně prodat. Nutno říct, že když máme k ruce kvalitního makléře nebo spolehlivou realitní kancelář, všechno půjde mnohem lépe.

Obsah článku:

Perfektní příprava nemovitosti k prodeji

Když chceme prodat dům, byt nebo i komerční nemovitost, základem je nemovitost perfektně k prodeji připravit. To neznamená jen precizní úklid nemovitosti, ale spadá sem i možná rekonstrukce, drobné opravy a také naaranžování nemovitosti tak, aby vypadala co nejlépe. Profesionální přípravu nemovitosti, které se říká také home staging vám může udělat specializovaná firma, v praxi home staging zařizuje realitní kancelář.

Home staging nejčastěji zahrnuje vyklizení nevhodného nábytku, naaranžování prostoru, případně i pronájem nového nábytku, který bude do nemovitosti umístěn do té doby, než se najde kupec nemovitosti. Kromě nábytku se při home stagingu pracuje i s různými doplňky a dalšími detaily tak, aby byl výsledek co nejlepší. K přípravě nemovitosti k prodeji patří i drobné opravy, úprava zahrady zahradnickou firmou, případně i větší rekonstrukce. U rekonstrukce je potřeba zvážit, jestli se opravdu vyplatí. I s tím vám pomůže zkušený makléř.

Profesionální prezentace

Vytvořit profesionální prezentaci nabízené nemovitosti je docela umění. Je potřeba zaujmout potencionální kupce, vyzdvihnout přednosti a ukázat nemovitost v nejlepším světle. To všechno pak může ospravedlnit vyšší prodejní cenu. Právě v této fázi je přínos spolupráce s realitní kanceláří asi nejviditelnější. Pojďme se podívat na konkrétní prvky, které k dokonalé prezentaci patří:

  • Profesionální Focení interiérů má svá specifika a k dobré fotce nestačí jen kvalitní fotoaparát. Když je nemovitost připravena k prodeji, měl by přijít profesionální fotograf, který nemovitost nafotí a udělá co nejlepší fotky.
  • Přehledný K inzerátu patří také text, který by měl být jasný, přehledný, ale zároveň by měl i zaujmout. I tyto texty vám vytvoří realitní kancelář ve spolupráci s copywriterem.
  • 3D virtuální prohlídka Matterport. Když máte vytvořenu tuto virtuální prohlídku, pak se zájemci mohou na svém počítači, telefonu nebo tabletu pohybovat skrze naskenovaný prostor z jakéhokoliv úhlu. Zážitek je dost podobný tomu, jako by se po nemovitosti sami procházeli. Hlavní výhodou této technologie prohlídek je skutečnost, že na fyzickou osobní prohlídku k vám přijdou už jen opravdoví zájemci.
  • Další možností, jak ukázat nabízenou nemovitost je videoprohlídka, kdy se vytvoří krátké video, které nemovitost představí. K videoprohlídce se dnes mohou přidat i záběry z dronu, aby zájemce viděl nemovitost i v kontextu blízkého okolí.
  • 3D vizualizace a virtuální foto staging. U nemovitostí, které jsou rozestavěné, probíhá zde rekonstrukce nebo je developeři teprve staví, se používá 3D vizualizace, která ukazuje, jak bude nemovitost po rekonstrukci vypadat. Když se prodává nevybavená nemovitost, pak se hodí virtuální foto staging, kdy se opět virtuálně nemovitost elegantně vybaví, aby si kupující lépe představili, jak může vybavená nemovitost vypadat.

K profesionální prezentaci, která by měla zájemce zaujmout a přivést na prohlídku patří ještě další vychytávky. Může to být 360° fotografie, přesný půdorys nemovitosti a několik dalších zajímavých věcí. Se vším vám tady opět pomůže realitní kancelář nebo makléř.

Určení optimální prodejní strategie a ceny

Určit prodejní strategii a samotnou prodejní cenu není jen tak. Zase vám tady nejlépe pomůže realitní kancelář, která vám i zdarma vypracuje odhad ceny nemovitosti. Když s ní však budete spolupracovat naplno, vytvoří i prodejní strategii a prodá vaši nemovitost za nejvyšší možnou cenu. Realitní makléř má přímou zpětnou vazbu z realitního trhu, takže dokáže určit prodejní cenu lépe než certifikovaný odhadce. Denně se pohybuje v prostředí prodeje a nákupu nemovitostí, jasně vidí, za kolik se jaké nemovitosti v dané lokalitě prodávají. Navíc dokáže vytěžit z předností vaší nemovitosti maximum.

Prodejní strategie je také velmi důležitá. Může se začít přestřelenou cenou a potom dávat slevu, anebo se dá použít obálková metoda, či aukce nemovitosti a spousta dalších postupů. Tady by měla opět vymyslet vhodnou prodejní strategii právě vaše realitní kancelář. Samozřejmě po dohodě s vámi.

Aktivní a efektivní hledání kupce

Můžete mít sebelepší fotky a prezentaci, ale základem je pořád najít kupce, který je ochoten zaplatit cenu, kterou požadujete. I tady máte mnohem větší šanci s realitní kanceláří v zádech. Hledání kupce totiž není jen čekání, jestli se někdo ozve na inzerát. Realitní kancelář zná způsoby, jak být v hledání kupce aktivní a efektivní.

Makléři mají obvykle své databáze investorů, kterým inzerát pošlou, prezentaci také dostanou na více realitních serverů, mohou vaší nemovitosti vytvořit vlastní webovou stránku, inzerát šíří i přes další kanály, jako jsou sociální sítě apod. Tím, že se pohybují uprostřed celého oboru prodeje a nákupu realit, mají spoustu kontaktů a informací a udělají vše pro to, aby vaši nemovitost co nejrychleji za daných podmínek prodali.

Závěrem ještě shrneme to nejdůležitější, co vám pomůže výhodně prodat nemovitost. Tím je výhradní spolupráce s jednou realitní kanceláří. To je hlavní krok, vše výše uvedené, už by měla vyřešit realitní kancelář. A nejen to. Profesionální makléři vedou také prohlídky nemovitostí, zpracují vám PENB, vyřídí veškerou byrokracii a hlavně vás celým prodejem bezpečně provedou od začátku až do konce.

O mně

David Žilka

Makléř

Certifikáty

Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.