Jak fotit nemovitost v interiéru

Focení interiérů je v realitní branži jedna ze stěžejních záležitostí. Ideální je platit si profesionálního fotografa, ale stojí za to umět co nejlépe fotit i sám. Ať už jste makléř nebo člověk, který chce prodat svou nemovitost bez realitky. Interiéry jsou pro focení dost specifické, takže to v nich neumí ani každý profesionální fotograf.

Širokoúhlý fotoaparát a stativ

Základem kvalitních fotek je samozřejmě i dobrý fotoaparát. Ideální je širokoúhlý fotoaparát v kombinaci se stativem. Cílem pak je udělat přirozené fotky, které se co nejvíce podobají realitě. Nejlepší fotky jsou pak z rohů místnosti. Je potřeba postavit se do všech rohů a podívat se, odkud bude fotka nejlepší. Pro focení interiérů je ideální dát si stativ s foťákem dost nízko (cca metr od země). To platí u focení celých místností, ale fotíme i některé detaily.

Úpravy fotek

Fotograf fotky ještě po focení obvykle upravuje, ale jen lehce. Fotografie musí vypadat přirozeně a zároveň musí být reálné. Obecně platí, že se nesmí na fotkách nic zakrývat, aby pak nebyl zájemce na místě překvapený. Je to logické a platí to i pro popis nemovitosti, kde si také nemůžeme vymýšlet.

Pár zajímavých tipů

Z dlouhodobé zkušenosti našich makléřů a fotografů vám dáváme i několik drobných tipů k focení interiérů:

  • Rozmístěte nábytek tak, aby nebyl v řadě za sebou, ale šel dobře vidět.
  • Vyfoťte nějaké výhledy z oken a zařaďte je do prezentace.
  • Kromě focení samostatných pokojů je někdy zajímavé přidat i průhledy do jiných pokojů tím, že jednoduše necháte otevřené dveře.
  • Foťte interiéry i s pootevřenou skříní, ať jdou vidět reálné úložné prostory.
  • Dejte si pozor na to, co je vidět v zrcadlech.
  • Zkuste mít k fotoaparátu rovnou připojený tablet či laptop, aby se vám fotografie zobrazovaly ve velkém formátu a vy tak hned uvidíte, jestli není potřeba některé detaily doladit.

2.6.2021

O mně

David Žilka

Makléř

Certifikáty

Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.