Jak vybrat a koupit chalupu na zimu

V posledním roce, kdy nám koronavirus dost omezil cestování, se obrovsky zvýšil zájem o rekreační nemovitosti, jako jsou chaty a chalupy. Je to logické. Když uvažujete o tom, že byste chtěli koupit chalupu, pak je dobré zvážit, jestli tam chcete jezdit i v zimě, protože chalupa či chata na zimu musí splňovat náročnější parametry než chalupa, kam se jezdí spíše v létě.

Pojďme se podívat na pár věcí, na které je dobré se při výběru chalupy na zimu zaměřit:

  • Celoroční dopravní dostupnost. Ověřte si, že k nemovitosti je dobrá dostupnost i během zimních měsíců. Jestli se komunikace upravuje i v zimních měsících.
  • Lyže a běžky v okolí. Lokalita je samozřejmě základ. Když rádi lyžujete a běžkujete, pak je dobré koupit chalupu, která je poblíž lyžařského vleku nebo běžkařských tratí, abyste to neměli v zimě daleko.
  • Vytápění a tepelná izolace. Ideální je koupit chalupu po rekonstrukci, abyste ji byli schopni rychle vytopit a aby byla slušně zateplená. Čím bude mít lepší tepelně izolační vlastnosti, tím samozřejmě lépe pro vás.
  • Chalupa před rekonstrukcí. Sehnat ve vybrané lokalitě zimní chalupu ve slušném stavu nemusí být zrovna jednoduché. Klidně můžete koupit starou chalupu a nechat ji zrekonstruovat podle svých představ. Když na to máte finance a energii, pak bude výsledek stát za to.
  • Lokalita je základ. V první řadě vás určitě bude zajímat lokalita, ať je to na horách, ať to nemáte z domu přes celou republiku, a hlavně ať se vám tam líbí. Ať už vyberete Krkonoše, Vysočinu, Jeseníky, Krušné hory, Beskydy nebo třeba Šumavu, musí se vám tam líbit!

Při výběru vhodné nemovitosti je ideální spolupracovat s makléřem, který vám poradí, a hlavně vám bude pravidelně dávat tipy na objekty, které by vám mohly vyhovovat a zrovna se nabízejí k prodeji.

23.8.2021

O mně

David Žilka

Makléř

Certifikáty

Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.