Jak získat peníze (úvěr) na dřevostavbu

Dřevostavby jsou v současné době ještě s montovanými domy velkým hitem. Hlavním důvodem je rychlost výstavby a také přijatelná cena. Dříve nebylo tak snadné získat na dřevostavbu úvěr, dnes je to mnohem jednodušší, a hypoteční úvěr na dřevostavbu vám poskytne prakticky každá banka. Díky tomu, že výstavba dřevěných domů probíhá jinak než u klasických zděných domů, funguje jinak i financování. Realizátoři totiž často chtějí část ceny domu zaplatit už před zahájením stavby.

Když úvěr zajistíte jinou nemovitostí

V případě, že budete jistit úvěr jinou nemovitostí s dostatečnou hodnotou, postupuje se standardním postupem. Peníze můžete čerpat na základě splátkového kalendáře ze smlouvy o dílo, případně na základě předložených faktur. Jiné to však je, když jinou nemovitost nevlastníte.

Když ručíte jen stavebním pozemkem

V případě, že jistíte úvěr jen stavebním pozemkem, máte v praxi 2 možnosti:

  • Banka uvolní 90 % ceny domu ještě před jeho dokončením, zbývajících 10 % můžete dostat až po dokončení domu. Dřevostavba musí být v tomto případě realizována firmou, která je na seznamu Asociace dodavatelů montovaných domů.
  • Banka uvolní až 90 % ceny domu bez ohledu na aktuální rozestavěnost, zbylých 10 % ceny je možné dočerpat ve chvíli, kdy zástavní hodnota rozestavěné nemovitosti je 90 % plné ceny.

Ať už budete čerpat peníze kterýmkoliv z uvedených způsobů, už v době čerpání budete platit úroky z vyčerpané části hypotéky. Jistinu a úroky, tedy celou měsíční splátku, začnete splácet až po dočerpání úvěru.

V praxi dnes drtivá většina žadatelů najde nějaké řešení, jak peníze na dřevostavbu nebo i jinou stavbu domu získat. S výběrem banky, ale i stavebního pozemku a dalších věcí kolem nemovitostí vám nejlépe pomůže zkušená realitní kancelář.

25.3.2021

O mně

David Žilka

Makléř

Certifikáty

Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.