Jak probíhá prodej nemovitosti s realitním makléřem?

Chystáte se na prodej nemovitosti? Rozhodli jste se do toho jít s realitním makléřem? Přečtěte si, co takovému prodeji předchází a jak samotný prodej probíhá. Zjistíte, že s odborníkem je to pro vás mnohem jednodušší a výhodnější. 

Obsah článku

Prodej nemovitosti je velká událost. Běžný člověk nabízí svůj dům nebo byt jednou nebo jen párkrát za celý život. 

Proto je důležité, aby prodej nemovitosti probíhal profesionálně a hladce. S realitním makléřem máte jistotu, že vše půjde jako na drátkách. Pokud s prodejem nemovitosti hodně spěcháte, možností je také okamžitý výkup

Pojďme se tedy společně podívat, jak probíhá prodej nemovitosti, když se spolehnete na profesionála. 

Před začátkem prodeje nemovitosti – nejen štěstí přeje připraveným

1. Prohlídka před prodejem nemovitosti

Nejdříve si realitní makléř přijde nemovitost prohlédnout. Získá všechny informace nutné k úspěšnému prodeji. Pak vám předloží všechny podklady a další informace. 

2. Návrh prodejní ceny

Prodejní cena je alfa a omega dobrého obchodu. Odhad ceny nemovitosti bývá zdarma a můžete díky němu hodně vydělat. 

Nechte si u nás odhadnout nemovitost a získejte o 17 % víc

3. Strategie prodeje nemovitosti

Úspěšný prodej vyžaduje kvalitní marketing. Proto zjistíte, jaký je prodejní plán a jakou strategií podpoří makléř prodej. Budete vědět, co pro prodej přesně udělá. 

4. Zjištění podmínek prodeje nemovitosti

Realitní makléř zjistí nezbytné podmínky pro prodej a podá vám informace o případných daňových povinnostech. 

5. Nastavení podmínek prodeje nemovitosti

S realitním makléřem si ujasníte všechny vaše představy o prodeji nemovitosti a podmínky (např. termíny vystěhování, předčasné splacení hypotečního úvěru či jeho převod na kupce, časový rámec transakce apod.). Vzájemná spolupráce při prodeji nemovitosti je tak průhledná a v každém bodě prodeje máme jasno. 

6. Prověření zádrhelů

Realitní makléř před prodejem nemovitosti prověří další omezení, která se vztahují k vlastnickým právům, jejich případnému ukončení apod. Aby vše bylo do puntíku vyřešené. 

Průběh prodeje nemovitosti – profesionální přístup uspěje

1. Zprostředkovatelská smlouva

Pořádek je důležitý pro všechny strany, z vašeho pohledu zejména pro vás jako pro prodávající a také pro realitního makléře. 

Proto uzavíráte zprostředkovatelskou smlouvu, kde jsou stanoveny všechny nezbytné podmínky transakce. Od ceny a prodejního plánu po povinnosti zúčastněných stran. 

2. Zajištění energetického štítku

Realitní makléř zajistí energetický štítek, pokud je pro prodej nemovitosti vyžadován.

3. Příprava na prodej nemovitosti

Makléř vás navštíví s fotografem, popřípadě i s kameramanem. Fotografování obsahuje i přípravu interiéru. V případě potřeby je zařízena asistence interiérového stylisty. Nemovitost je zkrátka předvedena v co nejlepším světle.

4. Individuální nastavení kampaní při prodeji nemovitosti

Pro každou nemovitost připravuje realitní makléř kampaně individuálně. Zahrnují cílenou internetovou a lokální propagaci a propojení s širší poptávkovou sítí (interní síť Remax, spolupráce s dalšími realitkami). Dále jsou hojně využívána profesionální videa, která podpoří prodej nemovitosti. 

5. Prohlídky nemovitostí

Prohlídky často rozhodují o úspěšném prodeji nemovitosti. Kupující si ji buď zamiluje, nebo rychle odejde. 

Nemovitostí provází realitní makléř osobně. S maximální péčí se snaží kupujícího naklonit vaší nabídce. Zájemce si makléři prověřují otázkami už při telefonickém rozhovoru. Na prohlídku pak přijdou jen skuteční zájemci. Vyhnete se otravným “realitním turistům”. 

Co nastává po prodeji nemovitosti

1. Smluvní dokumentace při prodeji nemovitosti

Realitní makléři spolupracují s prověřenými advokáty, kteří se specializují na realitní právo. Provází vás od rezervace a prodeje nemovitosti po odesílání daně na finanční úřad. 

Důležité je, že připraví veškerou dokumentaci pro katastr a samozřejmě zajišťuje úschovu kupní ceny. Pokud byste přesto upřednostnili možnost notáře nebo bankovní úschovy, je možné řešit i tyto služby. Realitní makléř se tedy při prodeji nemovitosti postará o kompletní smluvní dokumentaci od rezervační po kupní smlouvu. 

2. Předání nemovitosti

Předání včetně přípravy předávacího protokolu a převodu energií zajišťuje realitní makléř osobně. Poprodejní a předprodejní servis obvykle zahrnuje:

  • vyplnění a podání daňového přiznání
  • odeslání daně na finanční úřad 
  • zajištění energetického štítku před nabízením nemovitosti

 

Při prodeji nemovitosti je toho celkem dost, co myslíte? 

Pokud nemáte čas nebo chuť věnovat se prodeji nemovitosti osobně, vyplatí se vám svěřit se odborníkovi. U nás se můžete spolehnout na všechny makléře.  

O mně

David Žilka

Makléř

Certifikáty

Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.