Vchodové dveře reprezentují celý dům

Vchodové dveře jsou tím prvním, čeho si vaše návštěva všimne. Svým způsobem opravdu ukazují, kdo v domě bydlí, reprezentují celý dům. To znamená, že mnohým lidem záleží na jejich vzhledu, i když mnohem důležitější jsou jejich další funkce - hlavně pak ochrana proti zlodějům i vlivům počasí.

Další důležitou vlastností vstupních dveří by měly být co nejlepší tepelně izolační vlastnosti. Oproti oknům mají vstupní dveře jen 2 uzavírací body, a jsou proto více namáhány teplotními rozdíly venku a uvnitř. I proto by měly mít vstupní dveře minimálně dvě celoobvodová těsnění s trvalou pružností a dostatečně izolující výplň.

Vstupní dveře s prosklením jsou velmi oblíbené

U dveří je také důležité zvolit správný materiál, můžete mít dřevěné, plastové i hliníkové dveře. Nebo nějakou kombinaci těchto materiálů. Velmi oblíbené je v současné době i částečné prosklení dveří. To má kromě zajímavého designu i další důvod. Prosklení totiž pomáhá prosvětlit chodbu, zádveří, nebo jednoduše prostor za vstupními dveřmi, což se hodí hlavně tam, kde není v předsíni okno. K prosklení vstupních dveří se používá bezpečnostní dvojsklo nebo trojsklo, navíc nebývá čistě průhledné.

Bezpečnost vchodových dveří

Kromě designu, který je bezpochyby také důležitý, je po vchodových dveřích vyžadováno hlavně zabezpečení vstupu do domu. Součástí každých dveří by měl být tříbodový zámek, bezpečnostní závěsy proti vysazení, kvalitní klika a štítek s překrytím FAB vložky. To by mělo zajistit, že se k vám zloděj přes vchodové dveře nedostane. Je však potřeba zabezpečit i okna či balkónové dveře, to jsou místa, kudy se do domu zloději dostávají nejčastěji.

Když kupujete rodinný dům, schválně se na vchodové dveře zaměřte, už podle nich poznáte, v jakém je dům stavu.

21.4.2021

O mně

David Žilka

Makléř

Certifikáty

Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.