RE/MAX Delux
+420 602 703 897 Máte dotaz? Kontaktujte nás na +420 602 703 897

Doporučitelská provize - odměna za doporučení klienta

Tak jako v některých jiných oborech, tak i v realitách funguje systém odměn za doporučení klienta. Vždy záleží na konkrétním makléři nebo realitní kanceláři, ale obvykle to funguje tak, že když někdo doporučí makléři klienta, který chce například prodat dům, a ten se s makléřem dohodne a dům se prodá, pak ten, kdo klienta doporučil, dostane určitou odměnu. Nejčastěji je to určité procento z provize makléře, třeba 10 %.

Taková doporučitelská provize je výhodná pro všechny tři strany. Samotný klient dostane kvalitní služby od osvědčené realitní kanceláře, člověk, který ho doporučil si vydělá slušné peníze, a spokojená je na konec i realitka, která získala nového klienta. Do budoucna pak mají lidé motivaci realitní kancelář doporučovat, a spokojený klient se na ni v případě potřeby zase obrátí.

Doporučuje se jen spolehlivá realitka

Když někdo doporučuje realitní kancelář za doporučitelskou provizi, pak by měl být přesvědčen o tom, že realitka je spolehlivá a nabízí profesionální služby. Je nesmysl doporučovat přátelům, rodině a známým někoho, kdo nenabízí kvalitní služby. I proto si dobře rozmyslete, koho doporučujete. Navíc se vyplatí domluvit se s realitní kanceláří na provizi předem, ideálně s výhledem do budoucna, tedy že ji budete doporučovat dlouhodobě. Pro vás je to přivýdělek v řádech tisíců korun, pro realitku zase zdroj klientů.

Tipařina, jak se doporučování klientů za provizi také říká, je běžná věc. Jen je potřeba předem určit její rámec a podmínky. Základní podmínka je jasná - určená provize se vyplatí jen v případě, že doporučený klient využije služeb vybrané realitní kanceláře. Provize se pak vyplácí po skončení obchodního případu.

1.6.2021

Chci zaslat e-book jak prodat nemovitost zdarma do emailu!

Nenašli jste, co jste hledali?

Zkuste naše fulltext vyhledávání.
Hledat

Doporučené stránky

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.