Když někdo prodává nemovitost, osloví realitní kancelář (nebo ji vůbec neosloví), ale nenechá si příliš poradit, mohou vzniknout různé situace, které prodeji příliš nepomáhají. A vězte, že je to celkem častá situace, která opravdu v praxi ve výsledku snižuje cenu, za kterou se nakonec nemovitost prodá. A někdy i dost výrazně pod cenou…
Velmi častá je situace, kdy si majitel nenechá vysvětlit stav nemovitosti a tvrdohlavě trvá na vyšší ceně, než za kterou je možné reálně nemovitost prodat. Výsledek bývá takový, že inzerát visí na internetu nepřiměřeně dlouho, a kupce se nedaří najít. Po čase obvykle majitel ustoupí a cena se sníží, jenže nemovitost už vypadá, že s ní něco není v pořádku. Potencionální zájemci si říkají, proč o nemovitost nemá nikdo takovou dobu zájem, proč se snižuje cena. A hledají raději někde jinde. Nakonec se nemovitost prodá ještě za nižší cenu, než kterou navrhoval na začátku zkušený makléř! Původní majitel bohužel ani často neví, že nemovitost prodal špatně a chodí tak po světě a přesvědčuje sebe i ostatní, že prodal dobře (ušetřil na RK) opak je však pravdou…
Další problémy, které s prodejem nemovitosti a svéhlavým majitelem souvisí, jsou například neprofesionální prezentace, podivné fotky, více inzerátů na stejnou nemovitost apod. To vše vede k tomu, že nemovitost působí podezřele, prodá se za méně peněz a za delší čas. Jestli vůbec. Neznamená to, že nemůžete prodávat dům či byt sami, ale je dobré se alespoň poradit se známým makléřem, nebo si dát na začátku nezávislou schůzku se zkušenou realitní kanceláří.
Nejde vždy jen o cenu, ale hodí se třeba investovat do home stagingu, tedy přípravy nemovitosti k prodeji, případně pozvat zahradníky, aby zkrášlili před prodejem zahradu. Nejdůležitější je však nakonec stejně cena a samotná prezentace nemovitosti. A tady vyhráváte, když za vámi stojí renomovaná realitní kancelář, která vás podporuje.
29.10.2020
Dobrý den,
jmenuji se Filip Engl a rád Vám ukážu, co mě baví a naplňuje. Vždy mě fascinovalo dávat dohromady věci tak, aby dávaly smysl a vzájemně dobře fungovaly.
Od roku 2015 se věnuji podnikání a za tu dobu jsem pochopil, že stejně jako dobře propojené články řetězu dokážou pohnout strojem, tak perfektní vztahy v realitním businessu šlapou jen díky faktu, že se na mě mí klienti mohou vždy 100 % spolehnout.
Abych dokázal naplnit realitní sny svých klientů, používám ke své práci ty absolutně nejmodernější marketingové nástroje a know-how!
Pokud jste připraveni prodat svoji nemovitost a očekáváte od makléře lidskost, férové jednání a zmiňovanou spolehlivost, jsem tu pro vás.
Ozvěte se mi!