Rezervační smlouva se u nemovitostí používá k tomu, aby zájemce zaplatil poplatek, kterým si nemovitost rezervuje. Vlastník a realitní kancelář tak nebudou po určitou dobu nemovitost nabízet nikomu jinému. Ideální je, když tuto smlouvu podepíšou všechny tři zúčastněné strany - tedy majitel, zájemce a realitní kancelář. Samotnou rezervační smlouvu vám vytvoří realitní kancelář.
V rezervační smlouvě by mělo být uvedeno následující:
- Identifikační údaje. Informace o všech třech zúčastněných stranách, popis nemovitosti včetně věcných břemen, faktických vad, technický i právní stav nemovitosti, vybavení nemovitosti, způsob financování koupě apod.
- Rezervační doba. Velmi důležitá je v rezervační smlouvě přesná doba rezervace.
- Rezervační poplatek. Musí zde být také uvedena výše a způsob úhrady poplatku. Obvyklá výše rezervačního poplatku je kolem 4-5% kupní ceny nemovitosti. Rezervační poplatek se obvykle skládá na depozitní účet realitní kanceláře.
- Práva a povinnosti smluvních stran. V tomto bodě by měly být uvedeny podmínky vypořádání poplatku v případě dokončení transakce, ale i v případě odstoupení od koupě.
Vzory rezervačních smluv je možné sehnat i na internetu, ale nejlepší je, když rezervační smlouvu zajistí realitní kancelář, která zastupuje prodávajícího.
26.5.2021