Co je potřeba zařídit po podpisu kupní smlouvy nemovitosti

Když prodáváte nemovitost, hlavním cílem je najít kupce, dohodnout se na ceně, a nakonec podepsat kupní smlouvu. S tímto vám samozřejmě pomůže realitní kancelář. Když se toto podaří, můžete si oddychnout a oslavit to, ale celý proces tím ještě nekončí. Zbývá totiž několik menších úkolů, které je ještě potřeba splnit. I s těmi by vám však měl pomoci makléř, se kterým spolupracujete!

Pojďme se tedy podívat, co je ještě potřeba zařídit po podpisu kupní smlouvy vaší nemovitosti:

  • Podání návrhu na vklad. Ihned po zaplacení kupní ceny (do úschovy), která je uvedena v kupní smlouvě, je potřeba podat návrh na vklad do katastru nemovitostí. Advokát makléře návrh připraví a pošle na příslušný úřad. Katastr má pak 30 dní na přepsání nemovitosti na nového majitele.
  • Předání nemovitosti. Když je nemovitost přepsána, je potřeba nemovitost předat novému majiteli. S tím se domluvíte (máte již domluveno v KS), jaké vybavení v domě necháte a společně s makléřem, který bude mít připravený předávací protokol, předáte novému majiteli klíče. V předávacím protokolu, který podepisují obě strany, se mimo jiné zapisují stavy veškerých energií.
  • Přepis energií. Dalším krokem je převedení plateb záloh na energie na nového majitele. Je potřeba to vyřešit se všemi dodavateli elektřiny, plynu, vody, internetu aj. I s tímto by vám měl pomoci váš makléř.
  • Daně. Když jste byli vlastníky nemovitosti méně než 5 let (při nabytí nemovitosti od 1.1.2021 deset let) a v nemovitosti jste nebydleli, pak budete muset zaplatit daň z příjmu. Když jste v nemovitosti alespoň dva roky bydleli, pak tuto daň neplatíte. Pro kupující byla daň z nabytí nemovitostí zrušena.
  • Když je nemovitost součást SVJ nebo družstva. V případě, že je předmětem prodej nemovitost, která je součástí SVJ (společenství vlastníků jednotek) nebo družstva, je nutné oznámit příslušnému orgánu změnu majitele.

Obecně platí, že by vám se vším měl pomoci váš makléř nebo realitní kancelář. Ale raději se před zahájením spolupráce zeptejte, co všechno bude jejich pomoc zahrnovat!

12.2.2021

O mně

Moje vášeň pro nemovitosti začala již v dětství, kdy jsem s nadšením stavěla domečky z kostek a celá města z písku.  Dnes o mnoho let později, pomáhám lidem najít nebo prodat skutečné domovy svým klientům. 
 
 
   Po studiu na obchodní škole a uměleckém designu v Praze, kde jsem se zamilovala do veškeré architektury jsem zjistila, že mě nejvíce naplňuje práce s lidmi a nemovitostmi. Realitní marketing pro mě není jen o prodeji domů, je to o vytváření příležitosti pro nové začátky, splněné sny a šťastné rodiny. 
 
 
   Za desítky let v obchodě jsem pochopila, že každý příběh je jedinečný a já jsem vděčná, že mohu být jeho součástí. Moje filozofie je jednoduchá: Poctivost, profesionalita a osobní přístup je pro mě samozřejmostí. Věřím, že klíčem k úspěchu je naslouchat potřebám klientů a překonávat jejich očekávání. Když zrovna nepracuji, stále ráda peču, jako kdysi dorty do mé kavárny, ale i maluji obrazy. A přesně to mi pomáhá udržet rovnováhu a přináší i novou energii do mé práce realitního makléře.
 
 
  Jsem připravena pomoci i vám napsat vaši vlastní kapitolu. Pojďme společně najít i váš vysněný domov, nebo pro vaši nemovitost ty správné nové majitele. Celý tým realitních profesionálů RE/MAX Delux  se spojí, aby právě pro vás udělal maximum k vaší spokojenosti!

Gabriela Pajurková

Makléř

Certifikáty

Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.