Jak se určuje provize RK

Začněme tím, že provizi realitní kanceláři by měl platit ten, který si její služby objednal, tedy obvykle prodávající (respektive měla by být započítaná v kupní ceně nemovitosti). V praxi si realitní kanceláře účtují za svou práci různými způsoby. Rozsah jejich činnosti může být různý, ale nejčastěji se používají 3 způsoby určování provize, které se občas dokonce kombinují. Pojďme se na ně tedy podívat:

  • Procento z kupní ceny. Nejčastěji se realitní kancelář domluví s prodejcem na provizi jako určitém procentu z kupní ceny. Obvykle jde o rozmezí 3-6 % z kupní ceny. Záleží na lokalitě, ceně nemovitosti a také na očekávaném množství práce, kterou makléř vykoná. Obecně platí, že čím vyšší cena, tím nižší procento.
  • Fixní částka. Když se jedná o menší a levnější nemovitost, dost často se také používá fixní částka, kterou makléř dostane, když nemovitost prodá. Nevýhodou je, že makléř zde nemá žádnou motivaci, prodat nemovitost za co nejvyšší cenu. Hlavně bude chtít prodat rychle, aby se mohl věnovat další nemovitosti.
  • Procento z kupní ceny plus bonus, když RK prodá nemovitost dráž. Část makléřů preferuje tento model. Tedy určité procento z kupní ceny plus dohodnutý bonus v případě, že se nemovitost podaří prodat za vyšší cenu, než je hraniční cena, kterou spolu s prodejcem makléř dohodne. Když pak například makléř prodá nemovitost dráž, tak to, co je nad hraniční hodnotou si rozdělí makléř a majitel v určitém poměru, který si předem stanoví. Pro makléře je to pěkný motivační faktor.

Každý výše uvedený způsob určování provize se používá v trochu jiné situaci. Těžko určit, který způsob je nejlepší. Neexistuje správná výše provize, ale je zde doporučení České komory realitních kanceláří, která makléřům doporučuje používat provizní sazby mezi 4 a 6 % bez DPH s minimální hranicí 60 000 Kč bez DPH.

5.3.2021

O mně

 

SMYSLEM MOJÍ PRÁCE JE POMÁHAT

 

Jak říkají někteří moji milí kolegové, bydlení je pohoda, která končí ve chvíli, kdy ho musíte nebo jen chcete změnit, tedy třeba prodat, vyměnit za nové nebo se rozhodnete svoje hnízdečko obsadit novým, slušně vychovaným a pravidelně platícím nájemníkem. Netroufnu si tvrdit, že zmíněné situace nelze zvládnout vlastními silami, ale zcela určitě vím, že s pomocí realitního profíka to jde o mnoho, ale opravdu o mnoho lépe.

 

Co o mně musíte vědět

 

Svět realit mně učaroval už před patnácti lety a od té doby mám ve svém portfoliu stovky klientů, se kterými jsem společně sdílela jejich radosti, starosti i obyčejné lidské či rodinné trápení, když jejich život nabral nesprávný směr. Vždy jsme ale našli nějaké řešení a důkazem, který mně dává sílu a energii do další práce je, že s velkou většinou mých klientů jsem stále v kontaktu, často znám jejich děti nebo rodiče, prostě víme, kde se najdeme, když bude potřeba.

 

Brno. Líšeň!

 

Brno je moje město, do něho se ráda vracím z dálek a ráda ho bráním vlastním tělem před zbytkem světa. Ovšem městská část Brno-Líšeň to je ještě o kousek něco jiného. Tady dlouhá léta žiju, tedy bydlím, tady mám svoji rodinu, spoustu přátel, tady se odehrálo v mém životě vše důležité. A tady také velmi často pracuju a mám tady spoustu klientů, se kterými se osobně znám, v Líšni znám snad každý dům. Prostě pokud pracuji s klienty na nemovitostech u mě v Líšni, není to práce, ale odměna!

 

A jak tedy pomáhám?

 

  1. Nerozlišuji klienty na dobré a špatné, malé a velké apod.
  2. Jsem k vám upřímná, pokud se něco nedaří, řeknu to na rovinu.
  3. Co se domluví, to platí.
  4. Každá nemovitost má na trhu svoje místo a má svoje specifika, což je důležité ohlídat.
  5. Kupní cena je vždy výsledkem dohody, nikoliv diktátem, rozhoduje majitel.
  6. Slovo NEJDE mně opravdu nejde z úst.
  7. Za svoje klienty bojuju a jsem jim oporou po celou dobu procesu i po ní.
  8. Prodej, koupě či pronájem končí dobře, jsou-li spokojené obě strany.

 

 

Moc se na vás těším!

Mgr. Helena Fendrychová

Makléř

Certifikáty

1. STUPEŇ - Jan Konečný REMAX Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.