Jak získat peníze (úvěr) na dřevostavbu

Dřevostavby jsou v současné době ještě s montovanými domy velkým hitem. Hlavním důvodem je rychlost výstavby a také přijatelná cena. Dříve nebylo tak snadné získat na dřevostavbu úvěr, dnes je to mnohem jednodušší, a hypoteční úvěr na dřevostavbu vám poskytne prakticky každá banka. Díky tomu, že výstavba dřevěných domů probíhá jinak než u klasických zděných domů, funguje jinak i financování. Realizátoři totiž často chtějí část ceny domu zaplatit už před zahájením stavby.

Když úvěr zajistíte jinou nemovitostí

V případě, že budete jistit úvěr jinou nemovitostí s dostatečnou hodnotou, postupuje se standardním postupem. Peníze můžete čerpat na základě splátkového kalendáře ze smlouvy o dílo, případně na základě předložených faktur. Jiné to však je, když jinou nemovitost nevlastníte.

Když ručíte jen stavebním pozemkem

V případě, že jistíte úvěr jen stavebním pozemkem, máte v praxi 2 možnosti:

  • Banka uvolní 90 % ceny domu ještě před jeho dokončením, zbývajících 10 % můžete dostat až po dokončení domu. Dřevostavba musí být v tomto případě realizována firmou, která je na seznamu Asociace dodavatelů montovaných domů.
  • Banka uvolní až 90 % ceny domu bez ohledu na aktuální rozestavěnost, zbylých 10 % ceny je možné dočerpat ve chvíli, kdy zástavní hodnota rozestavěné nemovitosti je 90 % plné ceny.

Ať už budete čerpat peníze kterýmkoliv z uvedených způsobů, už v době čerpání budete platit úroky z vyčerpané části hypotéky. Jistinu a úroky, tedy celou měsíční splátku, začnete splácet až po dočerpání úvěru.

V praxi dnes drtivá většina žadatelů najde nějaké řešení, jak peníze na dřevostavbu nebo i jinou stavbu domu získat. S výběrem banky, ale i stavebního pozemku a dalších věcí kolem nemovitostí vám nejlépe pomůže zkušená realitní kancelář.

25.3.2021

O mně

 

SMYSLEM MOJÍ PRÁCE JE POMÁHAT

 

Jak říkají někteří moji milí kolegové, bydlení je pohoda, která končí ve chvíli, kdy ho musíte nebo jen chcete změnit, tedy třeba prodat, vyměnit za nové nebo se rozhodnete svoje hnízdečko obsadit novým, slušně vychovaným a pravidelně platícím nájemníkem. Netroufnu si tvrdit, že zmíněné situace nelze zvládnout vlastními silami, ale zcela určitě vím, že s pomocí realitního profíka to jde o mnoho, ale opravdu o mnoho lépe.

 

Co o mně musíte vědět

 

Svět realit mně učaroval už před patnácti lety a od té doby mám ve svém portfoliu stovky klientů, se kterými jsem společně sdílela jejich radosti, starosti i obyčejné lidské či rodinné trápení, když jejich život nabral nesprávný směr. Vždy jsme ale našli nějaké řešení a důkazem, který mně dává sílu a energii do další práce je, že s velkou většinou mých klientů jsem stále v kontaktu, často znám jejich děti nebo rodiče, prostě víme, kde se najdeme, když bude potřeba.

 

Brno. Líšeň!

 

Brno je moje město, do něho se ráda vracím z dálek a ráda ho bráním vlastním tělem před zbytkem světa. Ovšem městská část Brno-Líšeň to je ještě o kousek něco jiného. Tady dlouhá léta žiju, tedy bydlím, tady mám svoji rodinu, spoustu přátel, tady se odehrálo v mém životě vše důležité. A tady také velmi často pracuju a mám tady spoustu klientů, se kterými se osobně znám, v Líšni znám snad každý dům. Prostě pokud pracuji s klienty na nemovitostech u mě v Líšni, není to práce, ale odměna!

 

A jak tedy pomáhám?

 

  1. Nerozlišuji klienty na dobré a špatné, malé a velké apod.
  2. Jsem k vám upřímná, pokud se něco nedaří, řeknu to na rovinu.
  3. Co se domluví, to platí.
  4. Každá nemovitost má na trhu svoje místo a má svoje specifika, což je důležité ohlídat.
  5. Kupní cena je vždy výsledkem dohody, nikoliv diktátem, rozhoduje majitel.
  6. Slovo NEJDE mně opravdu nejde z úst.
  7. Za svoje klienty bojuju a jsem jim oporou po celou dobu procesu i po ní.
  8. Prodej, koupě či pronájem končí dobře, jsou-li spokojené obě strany.

 

 

Moc se na vás těším!

Mgr. Helena Fendrychová

Makléř

Certifikáty

1. STUPEŇ - Jan Konečný REMAX Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.