Když chcete prodat les

Starat se o les tak, jak ukládá zákon, není úplně jednoduché a stojí to dost úsilí i peněz. Navíc je to starost, která nikdy nekončí a když pak přijde kalamita v podobě několika suchých let v kombinaci s kůrovcem, majitelé lesů jsou v jednom kole. Uschlé smrky ani nestíhají těžit, navíc jsou dnes ceny za dřevo tak směšně nízké, že z prodeje skoro nic nemají. Když někdo například zdědí lesy a nechce se o ně starat, jednou z variant, jak to vyřešit, je les prodat.

Kdo les koupí

O lesy mají zájem hlavně profesionálové z oboru, pouhých 30 % kupujících pak tvoří laická veřejnost. Les můžete koupit přímo, v aukcích či veřejných soutěžích nebo přes realitní kanceláře. Prodávat lesní pozemky mohou města, obce i soukromí vlastníci (stát lesy prodávat většinou nesmí).

Cena lesa

Cenu lesa ovlivňuje složení a druhy dřevin, stáří dřevin, přístupové cesty, dostupnost terénu i situace na trhu s dřevem. Cenu lesního porostu silně ovlivňuje také tvar lesa, stupeň ochrany přírody, atraktivita lokality, případně i právní vady této nemovitosti. Lesní pozemky jsou považovány za celkem jistou investici, tak jako to platí obecně u investicí do nemovitostí. Ideální je poradit se s realitní kanceláří, která má s prodejem lesních pozemků zkušenosti.

Ten, kdo chce koupit les, počítá logicky s tím, že vydělá hlavně na těžbě dřeva. Obecně platí, že nejatraktivnější stromy v lese jsou smrk a dub. Smrkové dřevo je možné dobře průmyslově zpracovat, dub je zase tvrdá a ušlechtilá dřevina.

O nacenění lesa před prodejem můžete požádat některou realitní kancelář, když si prověříte více nabídek, budete mít jistotu, že neprodáte les zbytečně pod cenou. Ale obecně budete mít vůbec štěstí, když se vám lest podaří prodat…

26.3.2021

O mně

 

SMYSLEM MOJÍ PRÁCE JE POMÁHAT

 

Jak říkají někteří moji milí kolegové, bydlení je pohoda, která končí ve chvíli, kdy ho musíte nebo jen chcete změnit, tedy třeba prodat, vyměnit za nové nebo se rozhodnete svoje hnízdečko obsadit novým, slušně vychovaným a pravidelně platícím nájemníkem. Netroufnu si tvrdit, že zmíněné situace nelze zvládnout vlastními silami, ale zcela určitě vím, že s pomocí realitního profíka to jde o mnoho, ale opravdu o mnoho lépe.

 

Co o mně musíte vědět

 

Svět realit mně učaroval už před patnácti lety a od té doby mám ve svém portfoliu stovky klientů, se kterými jsem společně sdílela jejich radosti, starosti i obyčejné lidské či rodinné trápení, když jejich život nabral nesprávný směr. Vždy jsme ale našli nějaké řešení a důkazem, který mně dává sílu a energii do další práce je, že s velkou většinou mých klientů jsem stále v kontaktu, často znám jejich děti nebo rodiče, prostě víme, kde se najdeme, když bude potřeba.

 

Brno. Líšeň!

 

Brno je moje město, do něho se ráda vracím z dálek a ráda ho bráním vlastním tělem před zbytkem světa. Ovšem městská část Brno-Líšeň to je ještě o kousek něco jiného. Tady dlouhá léta žiju, tedy bydlím, tady mám svoji rodinu, spoustu přátel, tady se odehrálo v mém životě vše důležité. A tady také velmi často pracuju a mám tady spoustu klientů, se kterými se osobně znám, v Líšni znám snad každý dům. Prostě pokud pracuji s klienty na nemovitostech u mě v Líšni, není to práce, ale odměna!

 

A jak tedy pomáhám?

 

  1. Nerozlišuji klienty na dobré a špatné, malé a velké apod.
  2. Jsem k vám upřímná, pokud se něco nedaří, řeknu to na rovinu.
  3. Co se domluví, to platí.
  4. Každá nemovitost má na trhu svoje místo a má svoje specifika, což je důležité ohlídat.
  5. Kupní cena je vždy výsledkem dohody, nikoliv diktátem, rozhoduje majitel.
  6. Slovo NEJDE mně opravdu nejde z úst.
  7. Za svoje klienty bojuju a jsem jim oporou po celou dobu procesu i po ní.
  8. Prodej, koupě či pronájem končí dobře, jsou-li spokojené obě strany.

 

 

Moc se na vás těším!

Mgr. Helena Fendrychová

Makléř

Certifikáty

1. STUPEŇ - Jan Konečný REMAX Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.