Různé typy "alternativního" bydlení

Češi jsou typičtí tím, že drtivá většina z nás chce mít vlastní bydlení. A pořídit si vlastní rodinný dům nebo byt ve velkém městě není zrovna nejlevnější. Ne každý si to může dovolit. I proto lidé hledají i různé typy tzv. alternativního bydlení. Pojďme se podívat, jak může takové levnější bydlení vypadat:

  • Mobilní dům bez „podvozku“ je v USA velmi oblíbený už celá desetiletí. Jedná se o dům, který bývá převezen na vámi určené místo. Převáží se jako nadměrný náklad a ukládá na místo jeřábem. Poté se připojují jen přípojky, a vy v něm můžete začít bydlet.
  • Maringotka nabízí dost malý prostor, obvykle je to jeden pokoj, ale za velmi přijatelnou cenu. Pro jednotlivce nebo mladý pár je to určitá varianta. Výhodou je i to, že se na maringotku nevztahuje stavební povolení, ale pouze ohláška.
  • Chata nebo chalupa. K trvalému bydlení si můžete předělat i chatu nebo chalupu. Někdy je potřeba určité rekonstrukce, jindy to ani není potřeba.
  • Zajímavá varianta. Jurta je kruhová stavba, která pochází z oblasti Mongolska. Má kruhový půdorys a jen jednu místnost. Oblibu nachází v poslední době u lidí, kteří chtějí žít v souladu s přírodou.
  • Podkrovní bydlení. Další možností levného bydlení je vytvořit si například u rodičů vlastní podkrovní bydlení. Tady budete muset investovat do rekonstrukce, ale je to rozhodně levnější, než stavět nový dům.
  • Bydlet se dá dočasně i v karavanu nebo obytném autě. Toho využijí hlavně takoví dobrodruzi, kteří mohou s karavanem zároveň cestovat po Evropě.
  • Bydlení na lodi je logicky podmíněno vodní plochou. Může mít různé podoby a v České republice je to logicky jen okrajová možnost.

Uvažujete také o některém typu alternativního bydlení?

13.6.2021

O mně

 

SMYSLEM MOJÍ PRÁCE JE POMÁHAT

 

Jak říkají někteří moji milí kolegové, bydlení je pohoda, která končí ve chvíli, kdy ho musíte nebo jen chcete změnit, tedy třeba prodat, vyměnit za nové nebo se rozhodnete svoje hnízdečko obsadit novým, slušně vychovaným a pravidelně platícím nájemníkem. Netroufnu si tvrdit, že zmíněné situace nelze zvládnout vlastními silami, ale zcela určitě vím, že s pomocí realitního profíka to jde o mnoho, ale opravdu o mnoho lépe.

 

Co o mně musíte vědět

 

Svět realit mně učaroval už před patnácti lety a od té doby mám ve svém portfoliu stovky klientů, se kterými jsem společně sdílela jejich radosti, starosti i obyčejné lidské či rodinné trápení, když jejich život nabral nesprávný směr. Vždy jsme ale našli nějaké řešení a důkazem, který mně dává sílu a energii do další práce je, že s velkou většinou mých klientů jsem stále v kontaktu, často znám jejich děti nebo rodiče, prostě víme, kde se najdeme, když bude potřeba.

 

Brno. Líšeň!

 

Brno je moje město, do něho se ráda vracím z dálek a ráda ho bráním vlastním tělem před zbytkem světa. Ovšem městská část Brno-Líšeň to je ještě o kousek něco jiného. Tady dlouhá léta žiju, tedy bydlím, tady mám svoji rodinu, spoustu přátel, tady se odehrálo v mém životě vše důležité. A tady také velmi často pracuju a mám tady spoustu klientů, se kterými se osobně znám, v Líšni znám snad každý dům. Prostě pokud pracuji s klienty na nemovitostech u mě v Líšni, není to práce, ale odměna!

 

A jak tedy pomáhám?

 

  1. Nerozlišuji klienty na dobré a špatné, malé a velké apod.
  2. Jsem k vám upřímná, pokud se něco nedaří, řeknu to na rovinu.
  3. Co se domluví, to platí.
  4. Každá nemovitost má na trhu svoje místo a má svoje specifika, což je důležité ohlídat.
  5. Kupní cena je vždy výsledkem dohody, nikoliv diktátem, rozhoduje majitel.
  6. Slovo NEJDE mně opravdu nejde z úst.
  7. Za svoje klienty bojuju a jsem jim oporou po celou dobu procesu i po ní.
  8. Prodej, koupě či pronájem končí dobře, jsou-li spokojené obě strany.

 

 

Moc se na vás těším!

Mgr. Helena Fendrychová

Makléř

Certifikáty

1. STUPEŇ - Jan Konečný REMAX Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.