Příprava domu na prodej: důležitý je HOME STAGING

Home staging je zjednodušeně řečeno příprava nemovitosti na prodej. Pomocí jednoduchých zásahů je prostor upraven tak, aby oslovil co nejširší spektrum zájemců a stal se vysoce konkurenčním, což majiteli zaručí nejen kratší dobu prodeje, ale zároveň také možnost zvýšení ceny samotné nemovitosti. Není tedy radno jej podceňovat. Jakým způsobem home staging provést?

 

1. Úklid, úklid, úklid

Čistý dům bude vždy prodán rychleji než dům, v němž uklizeno nebude. Vypovídá to o tom, jakým způsobem se majitel o nemovitost stará, a pro kupující je i zárukou toho, že dům bude zachovalý. Co vše do úklidu zahrnout? Vykliďte police, skříňky i skříně. Nezapomeňte odstranit stohy novin a časopisů, zmizet musejí rovněž dekorativní předměty a fotografie. Dobré je odklidit rovněž přebytečný nábytek, když bude v místnosti jen nezbytné minimum, bude hned vypadat větší. Totéž platí o úložných prostorech. I ty bude chtít zájemce vidět. Jestliže budou prázdné, budou vypadat opticky větší. Důkladně umyjte okna a zrcadla. Čisté sklo je nejen vaší vizitkou, ale rovněž pomůže dostat více světla do domu, a to je pro zájemce žádoucí. Umyjte otisky prstů z vypínačů, kde to lze, navoskujte podlahu. Důkladně umyjte lednici, sporák, ale i pračku a další spotřebiče. Nezapomeňte vyčistit dveře – včetně klik. Očistě podrobte i koberce a záclony. Jsou to maličkosti, ale i ty vám pomohou dům výhodně prodat.

První dojem je důležitý. Proto rozhodně nepodceňujte ani venkovní prostory. Než zájemce dorazí do domu, může si udělat špatný dojem už během cesty k vám. Jestliže máte zahradu, nezapomeňte uklidit i ji. Posekejte trávník, posbírejte listí. Vyčistěte chodníky i okapy. Není nic horšího, když přes plevel rostoucí na chodníku ani nevidíte vchod do domu, byť uvnitř skvěle uklizeného.

Příprava na prodej HOME STAGING

2. Opravujte

Má-li váš dům nějaké nedostatky, snažte se je odstranit drobnými opravami. To se týká vrzajících dveří, kapajícího kohoutku, dobré je zadělat i díry na chodníku či příjezdové cestě .Úklid není ztráta asu, naopak. istá a uklizená nemovitost se prodá rychleji a vhodnji nedm, v nmuklizeno nebude. Proto je teba se ped prohlídkou vnovat úklidu opravdu detailn. Věřte, e se to vyplatí.

  • Vyměňte žárovky za silnější, aby bylo v domě více světla.
  • Vyšistěte stěny a vymalujte - neutrální barvou. Ne každý zájemce má na barvy stejný vkus jako vy, a nemusí tak ocenit oranžové, fialové či jinak barevné stěny.

 

3. Přidejte dekorace

Ještě vylepšit můžete svůj dům tím, že přidáte vhodné dekorace. Jak?

  • Na pohovku přidejte přehoz či polštář.

  • Nezapomeňte na květiny. Dejte je vedle okna, na stůl v kuchyni, můžete přidat květináče i vedle vchodu. Ale pozor, všeho s mírou. Bude-li květin v pokoji moc, dojde opticky ke zmenšení pokoje.

  • Kuchyňský stůl lze vyzdobit i jinak, vhodná je místa s ovocem nebo třeba svíčky.

  • Je-li součástí domu také krb, nezapomeňte na něj, připravte čerstvá polena, případně i do něj lze dát koš s květinami. 

Dům jste připravili na prohlídku, nyní můžete vítat zájemce. Dobré je dodržovat několik zásad i během prohlídky.  Schovejte všechny cennosti. Se zájemci nebudete po celou dobu jejich pobytu v domě. Dopřejte zájemci soukromí. Část prohlídky buďte s ním, zodpovězte mu všechny dotazy. Poté ale odejděte do jiné místnosti a nechte ho, ať si dům projde sám. To mu pomůže cítit se uvolněněji a také tak spíše řekne makléři svůj názor na dům

4. Jako v hotelu

Rozlučte se s domem. V době prohlídky už byste k němu neměli přistupovat jako k vašemu domu. Pohlížejte na něj, jako by to byl hotel, případně jako kdybyste byli vy zájemci. Proto musí být z dohledu všechny vaše osobní věci, to platí i v případě koupelny. Odstraňte zubní kartáčky, ručníky a připravte vše nové – jako kdybyste vstoupili do hotelové koupelny. Nezapomeňte na nový závěs do sprchy, nová mýdla a podobně.

5. Závěrečná prohlídka

Na závěr zkontrolujte, zda jste na nic nezapomněli. Vžijte se do role zájemce a projděte si celý dům – včetně venkovních prostor. Není tu nic, co by vás od koupě domu odradilo? Jaké jsou vaše pocity? Všímejte si každého detailu. Dům nesmí působit tak, aby v kupujícím vyvolával zvědavost, kdo v domě asi žije. Jeho pocity musí být zcela opačné, musí si představovat, jak tam bude žít on.

6. Několik rad na závěr

O důležitých věcech mnohdy rozhodují detaily. I zájemce o koupi se může rozhodnout na základě toho, jak se v domě cítí. A proto je důležité věnovat čas i maličkostem, jako jsou květiny na stole či jiné dekorace, které navodí pozitivní dojem.

Vžijte se do role zájemce a projděte si celý dům – včetně venkovních prostor. Není tu nic, co by vás od koupě domu odradilo? Jaké jsou vaše pocity Všímejte si každého detailu. Dům nesmí působit tak, aby v kupujícím vyvolával zvědavost, kdo v domě asi žije.

 

koupelna HOME STAGING

 

Profesionální služby

I homestagingu se už dnes věnují specializované firmy. Pokud chcete mít jistotu, že svou nemovitost připravíte k prodeji dokonale, svěřte se do rukou odborníků.

O mně

Jsem profesionální realitní makléř s bohatými zkušenostmi v oboru, specializující se na prodej, pronájem a investice do nemovitostí. >>> Reference klientů <<<

 

Jsem znalý trhu, vybavený nejnovějšími technologiemi a nabízím svým klientům komplexní služby.

 

Snažím se najít nejlepší řešení pro klienty a jsem jim plně k dispozici po celou dobu transakce.

 

Jsem odborník na prodej bytů, rodinných domů, komerčních nemovitostí, pozemků a developerských projektů.

 

Díky své komunikativnosti, profesionalitě a znalosti práva minimalizuji rizika pro své klienty a zajišťuji hladký průběh transakce.

 

Jsem spolehlivý a důvěryhodný partner pro Vaše realitní záležitosti, a jsem si jistý, že Vám poskytnu nejvyšší úroveň služeb.

 

>>> Reference klientů <<<

 

Co ode mě můžete očekávat v průběhu obchodního případu?

Realitní služby, jaké si přejete!

 

• Analýzu správného nastavení nabídkové ceny nemovitosti

 

• Služby spojené s prodeje:

 

   - pasportizace budovy

   - geometrické zaměření

   - vyhotovení PENB (energetického štítku)

   - technická zpráva o stavu nemovitosti

   - znalecký posudek

   - posudek statika

   - legalizace stavby

   - výmaz zástavních práv

   - výmaz věcných břemen

   - výmaz exekutorského zástavního práva

 

• Tvorbu prezentace nemovitosti:

   - příprava (dle potřeby konkrétní nemovitosti - homestaging, úklid, výmalba, vyklizení, atd.)
   - profesionální fotografie, videoprohlídka, 2D a 3D půdorysy, 3D návrhy, vizualizace, web nemovitosti

 

• Oslovení kontaktů z firemní databáze (cca 1200 realitních makléřů v ČR + zbytek sítě po celém světě)

 

• Lokální marketing, prodejní plachta na nemovitosti, letákové akce, inzerce na nejnajvštěvovanějších realitních portálech, databáze poptávajícíc klientů

 

• Zacílení na potenciání klienty i mimo naší databázi, z vytipovaných zájmových skupin (např. kampaně na sociálních sítích)

 

• Pravidelný report klientovi ohledně zájmu o nemovitost

 

• Kvalifikované prohlídky nemovitosti se zájemci

 

• Sepsání dohody o složení blokovacího depozita (rezervační smlouva)

 

• Organizace potřebných jednání smluvních stran, nezbytných k uzavření finálních smluv

 

• Příprava standardní smluvní dokumentace kompetentním advokátem (JUDr. Lukáš Kučera a JUDr. Tomáš Truschinger, advokání kancelář Kučera a Truschinger, www.ak-kt.cz)

 

• Organizace podpisů smluvní dokumentace včetně ověření podpisů

 

• Podání návrhu na vklad vlastnického práva nemovitosti včetně úhrady správního poplatku

 

• Organizace předání nemovitosti včetně přepisu energií a daňové povinnosti

 

>>> Reference klientů <<<

 

Kontaktujte mě, konzultace je první krok a nic nestojí.

Igor Loškár

Makléř

Certifikáty

realitn_profesion_l_cmyk 1. STUPEŇ - Jan Konečný REMAX 100% - Jan Konečný REMAX 195x200_RMX_Aukcni_specialista Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.