Co dělat, když jdete do nového pronájmu

Když žijete v jednom nájmu a chystáte se přestěhovat do jiného nájmu nebo i třeba do svého bytu, máte určité povinnosti, na které byste neměli zapomenout. V tomto článku se podíváme, co se běžně dělá při stěhování z nájemního bydlení. Na co tedy nezapomenout:

  • Přepis energií. V den, kdy se z bytu stěhujete, je potřeba s majitelem společně opsat stav na měřičích plynu, vody a elektřiny. S těmito údaji pak musíte u jednotlivých dodavatelů vyřídit přepis energií na majitele, případně na nového nájemníka. Je potřeba spolupracovat s majitelem, ale vyřídit to lze dnes online.
  • Vyúčtování a kauce. Zakončení nájmu znamená férové vyúčtování s majitelem. Přeplatky nebo nedoplatky za energie jdou za vámi, majitel by vám měl vrátit kauci v plné výši, ale jen v případě, že mu předáváte byt zhruba ve stejném stavu, v jakém jste jej přebírali.
  • Změna doručovací adresy. Když se někam stěhujete, je potřeba nahlásit na různá místa, odkud vám chodí pošta, změnu doručovací adresy. Nejčastěji je to banka, finanční úřad, úřad práce, zdravotní pojišťovna, OSSZ apod.
  • Trvalý pobyt. Jestli jste měli v bývalém bytě trvalý pobyt, musíte si jej přihlásit někam jinam. Na novou adresu nebo třeba k rodičům, to už záleží na vás.
  • Podepsat novou smlouvu. Když se stěhujete do nového nájmu, pak je velmi důležitá právě nájemní smlouva. Tady vám klidně může pomoci i známý makléř, abyste do smlouvy dali vše, co je důležité. Základem je doba, na kterou si byt pronajímáte, výše kauce i případné sankce, kdybyste neplatili nájem.

Když jste naopak majitele a hledáte nové spolehlivé nájemníky, pak vám může pomoci místní realitní kancelář, která se v oboru pohybuje.

31.8.2021

O mně

Mojí celoživotní zálibou jsou cizí jazyky. Studovala jsem němčinu, ruštinu a italštinu na FF Brno a svoji první živnost jsem zakládala už v minulém století - samozřejmě na překlady a tlumočení. Své znalosti jsem později využila v přípravě a realizaci evropských dotačních projektů a zákaznickém servisu nadnárodní firmy. Celý život se vzdělávám, a proto spolupracuji s RE/MAX. Reality jsou komplexní obor a ve hře jsou často celoživotní úspory klienta. Proto je v RE/MAXU od makléřů vyžadována vysoká úroveň vzdělání a pečlivá příprava.

 

Rozumím významu nemovitostí a ke každému prodeji přistupuji, jako by šlo o můj vlastní projekt. Ať už jde o koupi nového domova pro Vaši rodinu, prodej domu po rodičích, s nímž Vás pojí spousta vzpomínek, nebo podnikatelskou investici do komerční nemovitosti - vždy jde o vážné rozhodnutí, zahrnující velké emoce i mnoho praktických a technických otázek. Tým kanceláře Delux a já Vás podpoříme v každé jednotlivé fázi Vaší realitní transakce.

 

Jednou z mých nejsilnějších stránek je empatie vůči klientům a pochopení jejich aktuální životní situace. Umím být prostředníkem v dialogu a jako máma čtyř dětí jsem zvyklá být druhému oporou ve správný čas a na správném místě. Hodnoty jako spolehlivost, kompetentnost, poctivost a důvěra jsou pro mě nezbytnou součástí každého obchodního vztahu.

 

Pomůžu Vám najít nový domov, prostory pro podnikání nebo investiční pozemek. Vždyť často jde o jedno z nejdůležitějších rozhodnutí v životě člověka a celé rodiny nebo firmy. S radostí na sebe vezmu starost o všechny formální i praktické náležitosti. Na Vás bude jenom si vybrat. S podporou sítě RE/MAX Vám pomůžu udělat tento důležitý krok.

 

Ať už je pro Vás realitní transakce vypořádáním se s minulostí, nebo vykročením do budoucnosti, ráda budu v této důležité chvíli stát na Vaší straně!

Mgr. Irena Šifaldová

Makléř

Certifikáty

remax_silver remax_aukce realitn_profesion_l_cmyk Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.