Jak řešit úschovu finančních prostředků během prodeje

Když prodáváte nebo kupujete nemovitost, v jedné fázi se dojde do bodu, kdy je potřeba dát peníze za nemovitost do úschovy. A jedná se o velké peníze. Je to běžný postup a existuje hned několik variant, jak se úschova finančních prostředků řeší. V tomto článku se podíváme na 4 nejčastější varianty, u koho peníze uschovat:

  • Bankovní úschova. Bankovní úschova je bezpečná, ale je nejdražší. Cena úschovy se pohybuje kolem 10 000 Kč, obvykle se počítá jako procentuální sazba z výše uschované částky. Volí ji většinou lidé, kteří si od dané banky berou úvěr. Některé banky tuto službu ani bez současného uzavření úvěrové smlouvy nenabízejí.
  • Advokátní úschova. Advokátní úschova je nejběžnější. Podmínky provádění advokátní úschovy jsou přísně určené příslušnými předpisy. Advokát na každou úschovu zřizuje samostatný bankovní účet, který je oddělen od jeho majetku. Každou úschovu musí registrovat u České advokátní komory v Elektronické knize úschov a bance, která vede úschovní účet, oznamuje majitele peněžních prostředků.
  • Notářská úschova. U notářů je cena za úschovu jasně dána v tabulkách a odvíjí se od výše finanční částky k úschově. Je to taktéž bezpečná varianta. Obecně jsou pravidla advokátní a notářské úschovy téměř totožná, a to i co se týče ručení a bezpečnosti. Jedná se o velmi drahou úschovu finančních prostředků.
  • Úschova u realitní kanceláře. Další možností je využít realitní kancelář, která celou transakci domlouvala. Jednoduše se přesunou peníze od kupujícího k prodávajícímu přes realitní kancelář. Bývá to v rámci služeb zdarma, ale je potřeba realitce důvěřovat. Tuto variantu však rozhodně jako remax nedoporučujeme!

Ideální je od začátku spolupracovat se známou realitní kanceláří, ideálně světové značky. Tam vám poradí, jak peníze nejlépe uschovat. Spousta realitních kanceláří spolupracuje právě s advokáty a nechávají tak tuto úschovu na nich. Jiné realitní kanceláře berou úschovu na sebe – nedoporučujeme! Nejlépe se na tom domluvte se svým důvěryhodným makléřem!

11.11.2020

O mně

Mojí celoživotní zálibou jsou cizí jazyky. Studovala jsem němčinu, ruštinu a italštinu na FF Brno a svoji první živnost jsem zakládala už v minulém století - samozřejmě na překlady a tlumočení. Své znalosti jsem později využila v přípravě a realizaci evropských dotačních projektů a zákaznickém servisu nadnárodní firmy. Celý život se vzdělávám, a proto spolupracuji s RE/MAX. Reality jsou komplexní obor a ve hře jsou často celoživotní úspory klienta. Proto je v RE/MAXU od makléřů vyžadována vysoká úroveň vzdělání a pečlivá příprava.

 

Rozumím významu nemovitostí a ke každému prodeji přistupuji, jako by šlo o můj vlastní projekt. Ať už jde o koupi nového domova pro Vaši rodinu, prodej domu po rodičích, s nímž Vás pojí spousta vzpomínek, nebo podnikatelskou investici do komerční nemovitosti - vždy jde o vážné rozhodnutí, zahrnující velké emoce i mnoho praktických a technických otázek. Tým kanceláře Delux a já Vás podpoříme v každé jednotlivé fázi Vaší realitní transakce.

 

Jednou z mých nejsilnějších stránek je empatie vůči klientům a pochopení jejich aktuální životní situace. Umím být prostředníkem v dialogu a jako máma čtyř dětí jsem zvyklá být druhému oporou ve správný čas a na správném místě. Hodnoty jako spolehlivost, kompetentnost, poctivost a důvěra jsou pro mě nezbytnou součástí každého obchodního vztahu.

 

Pomůžu Vám najít nový domov, prostory pro podnikání nebo investiční pozemek. Vždyť často jde o jedno z nejdůležitějších rozhodnutí v životě člověka a celé rodiny nebo firmy. S radostí na sebe vezmu starost o všechny formální i praktické náležitosti. Na Vás bude jenom si vybrat. S podporou sítě RE/MAX Vám pomůžu udělat tento důležitý krok.

 

Ať už je pro Vás realitní transakce vypořádáním se s minulostí, nebo vykročením do budoucnosti, ráda budu v této důležité chvíli stát na Vaší straně!

Mgr. Irena Šifaldová

Makléř

Certifikáty

remax_silver remax_aukce realitn_profesion_l_cmyk Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.