Když je nepřítelem prodeje samotný majitel –  co vše může pokazit, a jak si může nemovitost znehodnotit?

Když někdo prodává nemovitost, osloví realitní kancelář (nebo ji vůbec neosloví), ale nenechá si příliš poradit, mohou vzniknout různé situace, které prodeji příliš nepomáhají. A vězte, že je to celkem častá situace, která opravdu v praxi ve výsledku snižuje cenu, za kterou se nakonec nemovitost prodá. A někdy i dost výrazně pod cenou…

Přestřelená prodejní cena

Velmi častá je situace, kdy si majitel nenechá vysvětlit stav nemovitosti a tvrdohlavě trvá na vyšší ceně, než za kterou je možné reálně nemovitost prodat. Výsledek bývá takový, že inzerát visí na internetu nepřiměřeně dlouho, a kupce se nedaří najít. Po čase obvykle majitel ustoupí a cena se sníží, jenže nemovitost už vypadá, že s ní něco není v pořádku. Potencionální zájemci si říkají, proč o nemovitost nemá nikdo takovou dobu zájem, proč se snižuje cena. A hledají raději někde jinde. Nakonec se nemovitost prodá ještě za nižší cenu, než kterou navrhoval na začátku zkušený makléř! Původní majitel bohužel ani často neví, že nemovitost prodal špatně a chodí tak po světě a přesvědčuje sebe i ostatní, že prodal dobře (ušetřil na RK) opak je však pravdou…

Špatná prezentace, více inzerátů a další trable

Další problémy, které s prodejem nemovitosti a svéhlavým majitelem souvisí, jsou například neprofesionální prezentace, podivné fotky, více inzerátů na stejnou nemovitost apod. To vše vede k tomu, že nemovitost působí podezřele, prodá se za méně peněz a za delší čas. Jestli vůbec. Neznamená to, že nemůžete prodávat dům či byt sami, ale je dobré se alespoň poradit se známým makléřem, nebo si dát na začátku nezávislou schůzku se zkušenou realitní kanceláří.

Nejde vždy jen o cenu, ale hodí se třeba investovat do home stagingu, tedy přípravy nemovitosti k prodeji, případně pozvat zahradníky, aby zkrášlili před prodejem zahradu. Nejdůležitější je však nakonec stejně cena a samotná prezentace nemovitosti. A tady vyhráváte, když za vámi stojí renomovaná realitní kancelář, která vás podporuje.

29.10.2020

O mně

Mojí celoživotní zálibou jsou cizí jazyky. Studovala jsem němčinu, ruštinu a italštinu na FF Brno a svoji první živnost jsem zakládala už v minulém století - samozřejmě na překlady a tlumočení. Své znalosti jsem později využila v přípravě a realizaci evropských dotačních projektů a zákaznickém servisu nadnárodní firmy. Celý život se vzdělávám, a proto spolupracuji s RE/MAX. Reality jsou komplexní obor a ve hře jsou často celoživotní úspory klienta. Proto je v RE/MAXU od makléřů vyžadována vysoká úroveň vzdělání a pečlivá příprava.

 

Rozumím významu nemovitostí a ke každému prodeji přistupuji, jako by šlo o můj vlastní projekt. Ať už jde o koupi nového domova pro Vaši rodinu, prodej domu po rodičích, s nímž Vás pojí spousta vzpomínek, nebo podnikatelskou investici do komerční nemovitosti - vždy jde o vážné rozhodnutí, zahrnující velké emoce i mnoho praktických a technických otázek. Tým kanceláře Delux a já Vás podpoříme v každé jednotlivé fázi Vaší realitní transakce.

 

Jednou z mých nejsilnějších stránek je empatie vůči klientům a pochopení jejich aktuální životní situace. Umím být prostředníkem v dialogu a jako máma čtyř dětí jsem zvyklá být druhému oporou ve správný čas a na správném místě. Hodnoty jako spolehlivost, kompetentnost, poctivost a důvěra jsou pro mě nezbytnou součástí každého obchodního vztahu.

 

Pomůžu Vám najít nový domov, prostory pro podnikání nebo investiční pozemek. Vždyť často jde o jedno z nejdůležitějších rozhodnutí v životě člověka a celé rodiny nebo firmy. S radostí na sebe vezmu starost o všechny formální i praktické náležitosti. Na Vás bude jenom si vybrat. S podporou sítě RE/MAX Vám pomůžu udělat tento důležitý krok.

 

Ať už je pro Vás realitní transakce vypořádáním se s minulostí, nebo vykročením do budoucnosti, ráda budu v této důležité chvíli stát na Vaší straně!

Mgr. Irena Šifaldová

Makléř

Certifikáty

remax_silver remax_aukce realitn_profesion_l_cmyk Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.