Koupit starší byt nebo byt v novostavbě

Když se chystáte koupit byt, pak určitě řešíte jeho lokalitu, velikost, cenu a také stav, v jakém je. Když budete váhat mezi bytem v novostavbě a starším bytem, přečtěte si tento článek. Obecně platí, že každý byt je jiný, a ne každá novostavba má takové mouchy, které v článku zmiňujeme. Konečný výběr je samozřejmě na vás, ale určitě myslete na to, že u bytů vždy neplatí, že nový je lepší než starší.

Starší byty jsou často praktičtější

Nový byt v novostavbě bude nejspíše dražší, ale je krásný a úplně nový. Budete první, kdo v něm bude bydlet. Nové domy však často hrají více na efekt než na funkčnost. Vypadají skvěle na fotkách, ale třeba nemají tak praktický půdorys jako starší byty. Mohou mít pěknou terasu, kam můžete jít přímo z obývacího pokoje, ale o to menší jsou pak jiné pokoje.

Velmi často se u nových bytů setkáváme s tím, že tam nejsou odkládací místnosti (komory a špajzy), nebo prostory na vestavěné skříně. Obecně platí, že staré byty jsou velmi praktické, naopak nové byty spíše hrají na první dojem, a když tam lidé žijí déle, zjistí, že nejsou zase tak pohodlné.

Podívejte se na nové bytové domy s odstupem

Nové byty znamenají to, že se v daném místě postavil celý nový dům. Líbí se vám jeho okolí? Jsou zde vyřešena parkovací místa? Jsou zde sklepy, balkóny, či místa na odkládání kol a kočárků? Je důležité vidět celý bytový dům v kontextu okolí. Budete moci nechat děti chodit samotné ven? Je blízko zastávka MHD a jak daleko je to do lékárny či do obchodu?

Nejdůležitější stejně nakonec je, kde nový bytový dům stojí. Stará sídliště už jsou vychytaná, je tam výborná dostupnost obchodů i služeb, spousta dětských hřišť i dětí. U novostaveb se vše často teprve tvoří, takže nejsou pro každého. Ale samozřejmě je tady i spousta výhod, vše nové čisté, funkční. A taky dražší.

Když budete váhat, můžete se o tom, jestli si pořídit nový nebo starší byt, poradit i se svým makléřem!

18.2.2021

O mně

Mojí celoživotní zálibou jsou cizí jazyky. Studovala jsem němčinu, ruštinu a italštinu na FF Brno a svoji první živnost jsem zakládala už v minulém století - samozřejmě na překlady a tlumočení. Své znalosti jsem později využila v přípravě a realizaci evropských dotačních projektů a zákaznickém servisu nadnárodní firmy. Celý život se vzdělávám, a proto spolupracuji s RE/MAX. Reality jsou komplexní obor a ve hře jsou často celoživotní úspory klienta. Proto je v RE/MAXU od makléřů vyžadována vysoká úroveň vzdělání a pečlivá příprava.

 

Rozumím významu nemovitostí a ke každému prodeji přistupuji, jako by šlo o můj vlastní projekt. Ať už jde o koupi nového domova pro Vaši rodinu, prodej domu po rodičích, s nímž Vás pojí spousta vzpomínek, nebo podnikatelskou investici do komerční nemovitosti - vždy jde o vážné rozhodnutí, zahrnující velké emoce i mnoho praktických a technických otázek. Tým kanceláře Delux a já Vás podpoříme v každé jednotlivé fázi Vaší realitní transakce.

 

Jednou z mých nejsilnějších stránek je empatie vůči klientům a pochopení jejich aktuální životní situace. Umím být prostředníkem v dialogu a jako máma čtyř dětí jsem zvyklá být druhému oporou ve správný čas a na správném místě. Hodnoty jako spolehlivost, kompetentnost, poctivost a důvěra jsou pro mě nezbytnou součástí každého obchodního vztahu.

 

Pomůžu Vám najít nový domov, prostory pro podnikání nebo investiční pozemek. Vždyť často jde o jedno z nejdůležitějších rozhodnutí v životě člověka a celé rodiny nebo firmy. S radostí na sebe vezmu starost o všechny formální i praktické náležitosti. Na Vás bude jenom si vybrat. S podporou sítě RE/MAX Vám pomůžu udělat tento důležitý krok.

 

Ať už je pro Vás realitní transakce vypořádáním se s minulostí, nebo vykročením do budoucnosti, ráda budu v této důležité chvíli stát na Vaší straně!

Mgr. Irena Šifaldová

Makléř

Certifikáty

remax_silver remax_aukce realitn_profesion_l_cmyk Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.