Které byty se vyplatí prodat co nejdříve

V době pandemie se očekávalo, že trh s nemovitostmi bude stagnovat, ale překvapivě se to nestalo, naopak ceny nemovitostí vyletěly dost nahoru. A to prakticky všech nemovitostí včetně bytů. Byty jsou obecně zajímavá investice, takže si své kupce lehce najdou. Otázkou je, proč v dnešní době byty vůbec prodávat. První odpověď, která nás asi napadne je ta, že ceny bytů jsou teď opravdu vysoko, ale neporostou ještě?

Možná porostou, není nutné prodávat teď, ale v tomto článku se chceme zaměřit na různé typy bytů, jejichž prodej v této době dává smysl. Pojďme se tedy podívat na byty, které se podle odborníků vyplatí brzy prodat:

  • Byty v centru Prahy či Brna, které žily z Airbnb. Faktem je, že turismus hodně klesl a Airbnb už tak nefrčí jako před pár lety. Navíc v centru Prahy i Brna už jsou ceny bytů tak vysoké, že ani nájemné často nepokrývá měsíční splátku hypotéky.
  • Byty v místech, kde se bude kolem stavět. V místech, kde je možné stavět nové bytové domy, je možné, že budou ceny stávajících bytů klesat. Města, obce i developeři se budou určitě snažit nové byty stavět, což v některých lokalitách sníží přetlak poptávky po bydlení.
  • Byty obklopené problémovou komunitou. Bytové domy s problémovými nájemníky nebo v oblastech se silnou ruskojazyčnou komunitou nejsou a v budoucnu ani nebudou pro kupce příliš atraktivní. To platí i tam, kde moc nefunguje SVJ.
  • Byty v domech před rekonstrukcí. Díky výraznému zdražování stavebních materiálů i prací se vyplatí byty v domech před rekonstrukcí prodat a neinvestovat do rekonstrukce.
  • Byty v místech, kde se bude stavět dálnice apod. Když máte informace, že se někde v blízkosti vašeho bytu budou stavět liniové stavby (dálnice, železnice, vedení vysokého napětí aj.), pak se vyplatí byt včas prodat, dříve, než jeho cena klesne.

Jestli uvažujete o prodeji bytu, určitě kontaktujte zkušenou realitní kancelář, která vám s prodejem pomůže.

15.12.2021

O mně

Mojí celoživotní zálibou jsou cizí jazyky. Studovala jsem němčinu, ruštinu a italštinu na FF Brno a svoji první živnost jsem zakládala už v minulém století - samozřejmě na překlady a tlumočení. Své znalosti jsem později využila v přípravě a realizaci evropských dotačních projektů a zákaznickém servisu nadnárodní firmy. Celý život se vzdělávám, a proto spolupracuji s RE/MAX. Reality jsou komplexní obor a ve hře jsou často celoživotní úspory klienta. Proto je v RE/MAXU od makléřů vyžadována vysoká úroveň vzdělání a pečlivá příprava.

 

Rozumím významu nemovitostí a ke každému prodeji přistupuji, jako by šlo o můj vlastní projekt. Ať už jde o koupi nového domova pro Vaši rodinu, prodej domu po rodičích, s nímž Vás pojí spousta vzpomínek, nebo podnikatelskou investici do komerční nemovitosti - vždy jde o vážné rozhodnutí, zahrnující velké emoce i mnoho praktických a technických otázek. Tým kanceláře Delux a já Vás podpoříme v každé jednotlivé fázi Vaší realitní transakce.

 

Jednou z mých nejsilnějších stránek je empatie vůči klientům a pochopení jejich aktuální životní situace. Umím být prostředníkem v dialogu a jako máma čtyř dětí jsem zvyklá být druhému oporou ve správný čas a na správném místě. Hodnoty jako spolehlivost, kompetentnost, poctivost a důvěra jsou pro mě nezbytnou součástí každého obchodního vztahu.

 

Pomůžu Vám najít nový domov, prostory pro podnikání nebo investiční pozemek. Vždyť často jde o jedno z nejdůležitějších rozhodnutí v životě člověka a celé rodiny nebo firmy. S radostí na sebe vezmu starost o všechny formální i praktické náležitosti. Na Vás bude jenom si vybrat. S podporou sítě RE/MAX Vám pomůžu udělat tento důležitý krok.

 

Ať už je pro Vás realitní transakce vypořádáním se s minulostí, nebo vykročením do budoucnosti, ráda budu v této důležité chvíli stát na Vaší straně!

Mgr. Irena Šifaldová

Makléř

Certifikáty

remax_silver remax_aukce realitn_profesion_l_cmyk Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.