Povinnosti prodávajícího při spolupráci s realitní kanceláří

Spolupráce s realitkou vám celý proces prodeje nemovitosti neuvěřitelně ulehčí. Faktem je, že prodejem strávíte minimum času, nemáte skoro žádný stres a máte jistotu, že vše proběhne hladce, bezpečně a bez problémů. Když jde vše dobře, pak jsou vaše povinnosti a vaše zapojení do prodeje minimální. Pojďme se podívat na klasický případ prodeje a zapojení klienta v současné koronavirové době.

Co musí prodávající obvykle absolvovat?

V praxi stačí, když prodávající absolvuje následující:

  • První schůzka na nemovitosti. Osobní setkání s makléřem na dané nemovitosti je nevyhnutelné. Tam si i ujasníte své představy, dohodnete se, jak bude spolupráce dále pokračovat.
  • Podpis smlouvy v kanceláři makléře. Dalším krokem je většinou setkání v kanceláři makléře, který už bude mít připravenu zprostředkovatelskou smlouvu. Tu vám může poslat už předem v elektronické podobě, abyste si ji mohli v klidu prostudovat. Tuto schůzku se dá po domluvě i vynechat a smlouvu podepsat hned na prvním setkání na nemovitosti.
  • Účast na prohlídkách není nutná. Když chce klient absolvovat prohlídky, je to samozřejmě možné. Lepší varianta však je, když svěří makléři klíče a nechá vedení prohlídek na něm. Jednak ušetří čas a druhak dá makléři prostor pro svou práci.
  • Podpis kupní smlouvy u advokáta. Když makléř sežene kupce a majitel bude spokojený s prodejní cenou, pak se osobně setká s makléřem i kupcem u podpisu kupní smlouvy u advokáta.
  • Předání nemovitosti. Poslední nutné setkání proběhne při předání nemovitosti novému majiteli. Klient zde jen podepíše předávací protokol a předá klíče a PENB (štítek energetické náročnosti budovy), který zajistí makléř.

To je téměř vše, takto probíhá ideální zakázka, ale samozřejmě se může stát, že bude nutné se setkat častěji kvůli dalším věcem. Každopádně platí fakt, že spolupráce se zkušenou realitní kanceláří a šikovným makléřem prodávajícímu ušetří spoustu času a starostí.

28.3.2021

O mně

Mojí celoživotní zálibou jsou cizí jazyky. Studovala jsem němčinu, ruštinu a italštinu na FF Brno a svoji první živnost jsem zakládala už v minulém století - samozřejmě na překlady a tlumočení. Své znalosti jsem později využila v přípravě a realizaci evropských dotačních projektů a zákaznickém servisu nadnárodní firmy. Celý život se vzdělávám, a proto spolupracuji s RE/MAX. Reality jsou komplexní obor a ve hře jsou často celoživotní úspory klienta. Proto je v RE/MAXU od makléřů vyžadována vysoká úroveň vzdělání a pečlivá příprava.

 

Rozumím významu nemovitostí a ke každému prodeji přistupuji, jako by šlo o můj vlastní projekt. Ať už jde o koupi nového domova pro Vaši rodinu, prodej domu po rodičích, s nímž Vás pojí spousta vzpomínek, nebo podnikatelskou investici do komerční nemovitosti - vždy jde o vážné rozhodnutí, zahrnující velké emoce i mnoho praktických a technických otázek. Tým kanceláře Delux a já Vás podpoříme v každé jednotlivé fázi Vaší realitní transakce.

 

Jednou z mých nejsilnějších stránek je empatie vůči klientům a pochopení jejich aktuální životní situace. Umím být prostředníkem v dialogu a jako máma čtyř dětí jsem zvyklá být druhému oporou ve správný čas a na správném místě. Hodnoty jako spolehlivost, kompetentnost, poctivost a důvěra jsou pro mě nezbytnou součástí každého obchodního vztahu.

 

Pomůžu Vám najít nový domov, prostory pro podnikání nebo investiční pozemek. Vždyť často jde o jedno z nejdůležitějších rozhodnutí v životě člověka a celé rodiny nebo firmy. S radostí na sebe vezmu starost o všechny formální i praktické náležitosti. Na Vás bude jenom si vybrat. S podporou sítě RE/MAX Vám pomůžu udělat tento důležitý krok.

 

Ať už je pro Vás realitní transakce vypořádáním se s minulostí, nebo vykročením do budoucnosti, ráda budu v této důležité chvíli stát na Vaší straně!

Mgr. Irena Šifaldová

Makléř

Certifikáty

remax_silver remax_aukce realitn_profesion_l_cmyk Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.