Proč nefunguje trh nemovitostí bez RK

V zahraničí, hlavně směrem na západ, je běžné, že drtivou většinu všech transakcí s nemovitostmi vedou realitní kanceláře a makléři (až 95 %). Podporují to zákony a lidé realitní kanceláře oslovují automaticky, když chtějí koupit nebo prodat nemovitost. I pronájmy se povětšinou řeší přes realitky. U nás to není až tak jasné, stále je zde spousta lidí, kteří chtějí ušetřit a snaží se prodávat svépomocí. To má spíše nevýhody, ale o tom už bylo napsáno dost a dost. V tomto článku se chceme podívat na to, proč je osoba makléře při jednání o prodeji či koupi nemovitosti tak důležitá. A proč je potřeba vybrat zkušenou realitku.

Bez makléře se lidé často nedomluví

Prodej nemovitostí je hlavně o domluvě lidí mezi sebou. Samozřejmě jsou zde různé virtuální prohlídky, spousty inzerátů, emaily, fotky, telefonáty, ale nakonec je to vždy o domluvě. A realitní kancelář zde funguje jako zprostředkovatel. Až příliš často se totiž stává, že se prodávající s kupujícím nemohou domluvit. Může v tom být antipatie, neschopnost vyjednávat, sebestřednost, vazba na nabízenou nemovitost a mnoho dalšího. V praxi se jasně ukazuje, že právě nadhled a role zprostředkovatele je to nejdůležitější, co osoba makléře respektive realitní kancelář svým klientům nabízí.

Makléř prodej dotáhne do konce

Makléř má nadhled a také znalosti realitního trhu. Přece jen se v tomto oboru pohybuje každý den, zažil už stovky různých prodejů, a věřte tomu, že každý prodej je jiný. To je na realitním řemesle velmi zajímavé. U každé nemovitosti jsou trochu jiné okolnosti, nároky a požadavky, jiná typologie klienta, exekuce, hypotéky, věcná břemena a spousta dalšího. Zkušený makléř však prodej nemovitosti dotáhne do konce, ideálně rychle a ke spokojenosti všech stran. Realitní kancelář zase zajistí, aby vše proběhlo bezpečně, správně a svým jménem transakci zaštítí. Trh nemovitostí by byl bez realitních kanceláří a makléřů ve velkém zmatku, nastala by spousta chyb a lidé by se často jen těžko dokázali dohodnout!

18.10.2020

O mně

Mojí celoživotní zálibou jsou cizí jazyky. Studovala jsem němčinu, ruštinu a italštinu na FF Brno a svoji první živnost jsem zakládala už v minulém století - samozřejmě na překlady a tlumočení. Své znalosti jsem později využila v přípravě a realizaci evropských dotačních projektů a zákaznickém servisu nadnárodní firmy. Celý život se vzdělávám, a proto spolupracuji s RE/MAX. Reality jsou komplexní obor a ve hře jsou často celoživotní úspory klienta. Proto je v RE/MAXU od makléřů vyžadována vysoká úroveň vzdělání a pečlivá příprava.

 

Rozumím významu nemovitostí a ke každému prodeji přistupuji, jako by šlo o můj vlastní projekt. Ať už jde o koupi nového domova pro Vaši rodinu, prodej domu po rodičích, s nímž Vás pojí spousta vzpomínek, nebo podnikatelskou investici do komerční nemovitosti - vždy jde o vážné rozhodnutí, zahrnující velké emoce i mnoho praktických a technických otázek. Tým kanceláře Delux a já Vás podpoříme v každé jednotlivé fázi Vaší realitní transakce.

 

Jednou z mých nejsilnějších stránek je empatie vůči klientům a pochopení jejich aktuální životní situace. Umím být prostředníkem v dialogu a jako máma čtyř dětí jsem zvyklá být druhému oporou ve správný čas a na správném místě. Hodnoty jako spolehlivost, kompetentnost, poctivost a důvěra jsou pro mě nezbytnou součástí každého obchodního vztahu.

 

Pomůžu Vám najít nový domov, prostory pro podnikání nebo investiční pozemek. Vždyť často jde o jedno z nejdůležitějších rozhodnutí v životě člověka a celé rodiny nebo firmy. S radostí na sebe vezmu starost o všechny formální i praktické náležitosti. Na Vás bude jenom si vybrat. S podporou sítě RE/MAX Vám pomůžu udělat tento důležitý krok.

 

Ať už je pro Vás realitní transakce vypořádáním se s minulostí, nebo vykročením do budoucnosti, ráda budu v této důležité chvíli stát na Vaší straně!

Mgr. Irena Šifaldová

Makléř

Certifikáty

remax_silver remax_aukce realitn_profesion_l_cmyk Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.