Proč si sami neurčovat prodejní cenu nemovitosti

Když chce člověk prodat nemovitost, nejvíce ho obvykle zajímá, za kolik je možné ji prodat. Jde o obrovské peníze, často celoživotní úspory. Jak prodejní cenu určit? Nejlepší je samozřejmě od začátku spolupracovat se zkušeným makléřem, který vás celým prodejem nemovitosti bezpečně provede. Spousta lidí se však snaží určit prodejní cenu sama. Je to logické, ale vlastníci nemovitostí z mnoha důvodů většinou určit vhodnou prodejní cenu nedokážou.

Vlastník není objektivní

Je to absolutně přirozené, vlastník se velmi často neumí na nemovitost podívat z nadhledu. V nemovitosti vidí všechny své investice, těžkou práci, vysokou pořizovací cenu, peníze za rekonstrukce apod. Navíc jsou vlastníci k nemovitosti často emočně vázáni, prožili v ní kus svého života, někdy i dětství, mají k ní nejrůznější vzpomínky. To všechno zkresluje majitelův pohled na nemovitost v tržním hospodářství.

Nejčastěji si vlastník myslí, že má nemovitost vyšší hodnotu, ale bývá to i obráceně. To souvisí také s charakterem člověka, s jeho sebevědomím a povahovými vlastnostmi.

Vlastník nevnímá negativa nemovitosti

Když už v domě člověk žije déle, některé věci mu ani nepřijdou na mysl, zvykl si už na ně. Z nadhledu jsou to však negativa, která snižují hodnotu nemovitosti - neprofesionálně provedené úpravy, stavební vady, drobné nedodělky, ale i nevýhody lokality, velikosti a orientace pozemku apod. Jako majitelé chceme vyzdvihovat hlavně pozitiva a hodnoty, které jsme do nemovitosti vložili. Cenu však určují i jiné faktory a kritéria. Jako majitel nemovitosti obvykle nemáme ani nadhled, ani znalosti makléře.

Jak cenu správně určit

Pomůže vám makléř, který zná dobře realitní trh, má přístup do správných databází, zná chování zájemců v dané lokalitě, ví, jaká je v současné době nabídka a poptávka, pracuje s cenovými mapami apod. Makléř vše vnímá objektivně a je odborník. On by měl nakonec odhadnout prodejní cenu nemovitosti, i když není majitelem…

24.3.2021

O mně

Mojí celoživotní zálibou jsou cizí jazyky. Studovala jsem němčinu, ruštinu a italštinu na FF Brno a svoji první živnost jsem zakládala už v minulém století - samozřejmě na překlady a tlumočení. Své znalosti jsem později využila v přípravě a realizaci evropských dotačních projektů a zákaznickém servisu nadnárodní firmy. Celý život se vzdělávám, a proto spolupracuji s RE/MAX. Reality jsou komplexní obor a ve hře jsou často celoživotní úspory klienta. Proto je v RE/MAXU od makléřů vyžadována vysoká úroveň vzdělání a pečlivá příprava.

 

Rozumím významu nemovitostí a ke každému prodeji přistupuji, jako by šlo o můj vlastní projekt. Ať už jde o koupi nového domova pro Vaši rodinu, prodej domu po rodičích, s nímž Vás pojí spousta vzpomínek, nebo podnikatelskou investici do komerční nemovitosti - vždy jde o vážné rozhodnutí, zahrnující velké emoce i mnoho praktických a technických otázek. Tým kanceláře Delux a já Vás podpoříme v každé jednotlivé fázi Vaší realitní transakce.

 

Jednou z mých nejsilnějších stránek je empatie vůči klientům a pochopení jejich aktuální životní situace. Umím být prostředníkem v dialogu a jako máma čtyř dětí jsem zvyklá být druhému oporou ve správný čas a na správném místě. Hodnoty jako spolehlivost, kompetentnost, poctivost a důvěra jsou pro mě nezbytnou součástí každého obchodního vztahu.

 

Pomůžu Vám najít nový domov, prostory pro podnikání nebo investiční pozemek. Vždyť často jde o jedno z nejdůležitějších rozhodnutí v životě člověka a celé rodiny nebo firmy. S radostí na sebe vezmu starost o všechny formální i praktické náležitosti. Na Vás bude jenom si vybrat. S podporou sítě RE/MAX Vám pomůžu udělat tento důležitý krok.

 

Ať už je pro Vás realitní transakce vypořádáním se s minulostí, nebo vykročením do budoucnosti, ráda budu v této důležité chvíli stát na Vaší straně!

Mgr. Irena Šifaldová

Makléř

Certifikáty

remax_silver remax_aukce realitn_profesion_l_cmyk Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.