Získat hypotéku je od 1. října 2018 složitější

Jaké jsou hlavní změny od října 2018?

Česká národní banka nám stanovuje, abychom nově hlídali u klientů dva ukazatele. První je DSTI – zjednodušeně – poměr měsíčních splátek všech vašich úvěrových produktů k celkovému měsíčnímu příjmu. Ten nesmí překročit 45 %. Druhý ukazatel je poměr všech nesplacených jistin vašich úvěrů k vašemu celkovému ročnímu příjmu. Ten nesmí být vyšší než devítinásobek ročního příjmu. Splnění těchto ukazatelů je nutné pro následné schválení hypotečního úvěru. Obecně se uvádí, že výše úvěru může být max. 80 % LTV. Platí to striktně nebo je to jen doporučení a banka může v některých případech udělat výjimku a poskytnout úvěr i nad 80 % LTV? Doporučení ČNB říká, že objem poskytnutých hypoték v pásmu LTV 80–90 % nesmí překročit 15 %. Týkají se všechna uvedená omezení i úvěrů na rekonstrukci? Přece jen v případě rekonstrukce se hodnota nemovitosti zvyšuje...  Poskytujeme hypoteční úvěry podle budoucí zástavní hodnoty, která bude po dokončení rekonstrukce. Z tohoto pohledu účel úvěru není rozhodující, pravidla platí stejně plošně pro všechny účely.

Nová pravidla u hypoték 1. září 2018

Platí nová omezení i v případě refinancování?

Při refinancování se nová pravidla budou uplatňovat pouze v případě, že se bude měnit celková výše objemu úvěru. 

Očekáváte, že zájem o hypoteční úvěry poklesne?


Ano, čekáváme klesající trend poptávky po hypotečních úvěrech. Pokud máte k dispozici statistické údaje, které můžete zveřejnit, dá se říci, jaká je průměrná výše hypotéky, kterou vaše společnost poskytuje? Průměrná výše úvěru se pohybuje kolem 2 100 000 Kč. 

Modelový příklad:

  • průměrná mzda 31 851 kč
  • žádné další finanční závazky:
  • Sám jediný žadatel
  • Splatnost 20 let
  • LTV 70 %
  • Sazba Jasná hypotéka s fixací 5 let (2,89 % p. a.)
  • splátka vychází na 14 276,80 kč/měsíčně
  • DSTI je na hraně pravidla, tedy ve výši 44,82%
  • DTI je OK, 6,8 
  • výše úvěru by tedy mohla být max. 2 600 000 kč.

Andrea Vokálová

O mně

Mojí celoživotní zálibou jsou cizí jazyky. Studovala jsem němčinu, ruštinu a italštinu na FF Brno a svoji první živnost jsem zakládala už v minulém století - samozřejmě na překlady a tlumočení. Své znalosti jsem později využila v přípravě a realizaci evropských dotačních projektů a zákaznickém servisu nadnárodní firmy. Celý život se vzdělávám, a proto spolupracuji s RE/MAX. Reality jsou komplexní obor a ve hře jsou často celoživotní úspory klienta. Proto je v RE/MAXU od makléřů vyžadována vysoká úroveň vzdělání a pečlivá příprava.

 

Rozumím významu nemovitostí a ke každému prodeji přistupuji, jako by šlo o můj vlastní projekt. Ať už jde o koupi nového domova pro Vaši rodinu, prodej domu po rodičích, s nímž Vás pojí spousta vzpomínek, nebo podnikatelskou investici do komerční nemovitosti - vždy jde o vážné rozhodnutí, zahrnující velké emoce i mnoho praktických a technických otázek. Tým kanceláře Delux a já Vás podpoříme v každé jednotlivé fázi Vaší realitní transakce.

 

Jednou z mých nejsilnějších stránek je empatie vůči klientům a pochopení jejich aktuální životní situace. Umím být prostředníkem v dialogu a jako máma čtyř dětí jsem zvyklá být druhému oporou ve správný čas a na správném místě. Hodnoty jako spolehlivost, kompetentnost, poctivost a důvěra jsou pro mě nezbytnou součástí každého obchodního vztahu.

 

Pomůžu Vám najít nový domov, prostory pro podnikání nebo investiční pozemek. Vždyť často jde o jedno z nejdůležitějších rozhodnutí v životě člověka a celé rodiny nebo firmy. S radostí na sebe vezmu starost o všechny formální i praktické náležitosti. Na Vás bude jenom si vybrat. S podporou sítě RE/MAX Vám pomůžu udělat tento důležitý krok.

 

Ať už je pro Vás realitní transakce vypořádáním se s minulostí, nebo vykročením do budoucnosti, ráda budu v této důležité chvíli stát na Vaší straně!

Mgr. Irena Šifaldová

Makléř

Certifikáty

remax_silver remax_aukce realitn_profesion_l_cmyk Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.