Když vás osloví klient, kterému vás doporučili jeho přátelé, rodina či známí, je to velká pocta. Znamená to, že svou práci děláte dobře. Takové doporučení je nejlepší reklama, získáváte tak klienty, kteří nehledají nikoho dalšího, důvěřují vám a celkově se s nimi výborně spolupracuje. Když vás lidé doporučují, je to známka kvality a profesionálního přístupu. Doporučení je jednoduše tím nejdůležitějším kritériem hodnocení spokojenosti klienta. A to platí nejen v realitách, ale ve všech oborech!
Úspěšný makléř obvykle nehraje na kvantitu, ale na kvalitu. Nejde o to, rychle byt pronajmout, nebo co nejrychleji prodat, je potřeba dát do každého případu maximum tak, aby byl klient spokojený. Není zde ani prostor pro chyby, protože jde často o velké peníze a celoživotní úspory klientů. Navíc se vyplatí jednat slušně a férově se všemi zúčastněnými stranami, protože i prodávají i kupující mohou být v budoucnu vašimi klienty, nebo vaše služby doporučovat. Proto je na prvním místě profesionalita, slušnost a kvalita služeb.
Makléř může požádat své klienty o reference, které pak zveřejňuje na svém webu nebo je prezentuje i jinde. I tyto reference jsou důležité, a když je s vámi klient spokojen, pak vám mohou pomoci přilákat další klienty. Když něco náhodou nevyjde, je potřeba pořád jednat slušně, s nadhledem, a postavit se k problému čelem. Negativní reference jsou velmi nebezpečné a mohou vám velmi rychle poškodit dobré jméno, které si budujete dlouhá léta.
Když se dozvíte, že vás někdo doporučuje, je na místě za to i nějakou vhodnou formou poděkovat. Stačí SMSka, děkovný email, telefonát nebo klidně i ústní zmínka. Tady záleží na vaší strategii, protože když budete odměňovat lidi, kteří vás doporučují, můžete tak získat ještě více klientů!
19.3.2021
V obchodě se pohybuji od svých 20 let. Dříve jsem působil jako makléř v předchozí kanceláři Tomáše Šimka. Když mne oslovil s tím, že si koupil franšízu RE/MAX Delux a chce pomoci postavit nejlepší kancelář na Moravě, znělo to jako obrovská výzva a ty já miluji. Takže jsem bez váhání nabídku ihned přijal!
V kanceláři působím v oblasti lidských zdrojů a mentoringu nových makléřů v obchodní praxi. Chci, aby se v naší kanceláři makléři cítili dobře a byli úspěšní. Také je pro mne důležité, aby se v teamu Delux všichni dobře bavili! Moje práce připomíná částečně funkci preceptora = starám se o to, aby všechno hrálo tak, jak má!
Osobně mne nejvíce naplňuje, když vidím, jak se z úplného nováčka za naší pomoci během krátké doby stane úspěšný makléř s řadou spokojených klientů, kteří ho rádi doporučují.
Při svoji práci a v životě vyznávám jedinou filozofii: Musí to být pořádná jízda!