Růst hypotečního trhu pomalu pokračoval i v únoru. Celková produkce úvěrů na bydlení v únoru dosáhla 15,78 mld. Kč, přičemž hypoteční banky si připsaly úvěry za 14,73 mld. Kč a stavební spořitelny 1,05 mld. Kč. Produkce na hranici 16 mld. Kč je velmi dobrým výsledkem pro jeden z produkčně nejslabších měsíců roku, kterým únor tradičně bývá. V meziročním srovnání úvěrová produkce narostla o více jak 100 %, to je bezesporu skvělá zpráva, jen kdyby základna loňského února nebyla tak nízká. Meziměsíční srovnání je již o něco objektivnějším pohledem na realitu hypotečního trhu a únorová produkce vyšší o necelé 3 mld. Kč je dobrým příslibem do dalších měsíců roku. Hypoteční trh s postupným poklesem úrokových sazeb prostě ožívá.
Pokud se podíváme blíže na úrokové sazby, v únoru pokračoval další viditelnější pokles sazeb na realizovaných úvěrech a to o 18 bazických bodů na hodnotu 5,35 %. Pokud by sazby klesaly podobným tempem, mohli bychom se na konci roku pohybovat na hranici 4 %. Jak je tento scénář pravděpodobný, nechme zatím bez odpovědi. Nabídkové sazby na začátku března sice narostly oproti únoru o 2 bazické body, což je ale naprosto nepodstatné. Pokles úrokových swapů se zastavil a průměrná hodnota pětiletého swapu za březen bude velmi podobná té únorové. ČNB na svém posledním měnově politickém jednání snížila svou základní sazbu na úroveň 5,75 % v souladu s očekáváním. Následující jednání ČNB o sazbách se uskuteční 2. 5. a předpokládá se další snížení základní sazby. Všechny indicie tedy ukazují na lepší časy, alespoň tedy z pohledu klientů.
27.3.2024
Zprostředkováním prodeje či pronájmu nemovitostí se zabývám od roku 1997. Profesi realitního makléře jsem si zvolil proto, že rád komunikuji s lidmi a témata související s realitami jsou mým dlouholetým koníčkem.
Spolehlivě vás provedu celým procesem prodeje, koupě či pronájmu nemovitosti, zajistím pro vás nejvýhodnější podmínky a budu vám v této zásadní životní etapě po celou dobu oporou.
Ve své práci využívám veškerých možností moderního světa a moderních technologií – samotné přípravě nemovitosti na prodej věnuji náležitou péči.
Pracuji s moderními marketingovými nástroji, jako jsou videoprohlídky, záběry z dronů, prezentace a prodej nemovitosti přes sociální sítě, placené kampaně na internetových vyhledavačích anebo profesionální „home staging“.
Spolupracuji s profesionály ve svém oboru – s designéry, fotografy, grafiky, advokáty a hypotečními poradci, abych svým klientům nabídnul vždy prvotřídní servis.
Spokojený klient je vždy mojí prioritou. Odbornost, léta zkušeností, profesionální spolupráce a individuální přístup ke každému případu, to jsou mé silné stránky.