Když máte co do činění s nemovitostmi, narazíte na nejrůznější čísla, která vždy něco o nemovitosti říkají, respektive určují, kde se nemovitost nachází. Někdy však není úplné jasné, co které číslo značí. V tomto jednoduchém článku se podíváme na čtyři základní čísla, která se k nemovitostem vážou - číslo orientační, evidenční, parcelní a popisné.
Číslo popisné je nejdůležitější číslo budovy. Uvádí se před lomítkem a je to číslo, kterým se označuje v obci každá samostatná budova trvalého charakteru, která je oddělena od jiné budovy. Každá budova se označuje pouze jediným číslem popisným (černá tabulka). Popisné číslo je identifikátorem v katastrální evidenci.
Orientační číslo se v adrese domu uvádí za lomítkem (například ulice Mlynářská 5445/23, zde je orientační číslo 23). Číslo orientační je číslo domu usnadňující orientaci v ulici apod. (bílá tabulka), čísla jsou v ulici přidělena popořadě, sudá na jedné straně ulice, lichá na druhé, na náměstí kolem dokola. Orientační číslo není identifikátorem v katastrální evidenci.
Tímto číslem se označují budovy a objekty, které slouží k občasnému bydlení a nejsou označeny popisným číslem. Nejčastěji mají evidenční číslo zahradní domky, chaty, chatky, jiné rekreační objekty apod. Evidenční číslo je identifikátorem v katastrální evidenci (červená tabulka).
Číslo parcelní je číslo, kterým je označena parcela v katastrálním území. Parcelní číslo ve tvaru zlomku se skládá z kmenového čísla a z čísla oddělení. Parcely se v každém katastrálním území označují čísly buď ve dvou číselných řadách, odděleně pro pozemkové a stavební parcely, nebo v jedné číselné řadě bez ohledu na druh pozemku.
Když budete něco řešit s realitní kanceláří nebo makléřem, tak vám určitě vysvětlí, co které číslo znamená.
29.5.2021
Zprostředkováním prodeje či pronájmu nemovitostí se zabývám od roku 1997. Profesi realitního makléře jsem si zvolil proto, že rád komunikuji s lidmi a témata související s realitami jsou mým dlouholetým koníčkem.
Spolehlivě vás provedu celým procesem prodeje, koupě či pronájmu nemovitosti, zajistím pro vás nejvýhodnější podmínky a budu vám v této zásadní životní etapě po celou dobu oporou.
Ve své práci využívám veškerých možností moderního světa a moderních technologií – samotné přípravě nemovitosti na prodej věnuji náležitou péči.
Pracuji s moderními marketingovými nástroji, jako jsou videoprohlídky, záběry z dronů, prezentace a prodej nemovitosti přes sociální sítě, placené kampaně na internetových vyhledavačích anebo profesionální „home staging“.
Spolupracuji s profesionály ve svém oboru – s designéry, fotografy, grafiky, advokáty a hypotečními poradci, abych svým klientům nabídnul vždy prvotřídní servis.
Spokojený klient je vždy mojí prioritou. Odbornost, léta zkušeností, profesionální spolupráce a individuální přístup ke každému případu, to jsou mé silné stránky.