Co by měla obsahovat rezervační smlouva

Rezervační smlouva se u nemovitostí používá k tomu, aby zájemce zaplatil poplatek, kterým si nemovitost rezervuje. Vlastník a realitní kancelář tak nebudou po určitou dobu nemovitost nabízet nikomu jinému. Ideální je, když tuto smlouvu podepíšou všechny tři zúčastněné strany - tedy majitel, zájemce a realitní kancelář. Samotnou rezervační smlouvu vám vytvoří realitní kancelář.

V rezervační smlouvě by mělo být uvedeno následující:

  • Identifikační údaje. Informace o všech třech zúčastněných stranách, popis nemovitosti včetně věcných břemen, faktických vad, technický i právní stav nemovitosti, vybavení nemovitosti, způsob financování koupě apod.
  • Rezervační doba. Velmi důležitá je v rezervační smlouvě přesná doba rezervace.
  • Rezervační poplatek. Musí zde být také uvedena výše a způsob úhrady poplatku. Obvyklá výše rezervačního poplatku je kolem 4-5% kupní ceny nemovitosti. Rezervační poplatek se obvykle skládá na depozitní účet realitní kanceláře.
  • Práva a povinnosti smluvních stran. V tomto bodě by měly být uvedeny podmínky vypořádání poplatku v případě dokončení transakce, ale i v případě odstoupení od koupě.

Vzory rezervačních smluv je možné sehnat i na internetu, ale nejlepší je, když rezervační smlouvu zajistí realitní kancelář, která zastupuje prodávajícího.

26.5.2021

O mně

Zprostředkováním prodeje či pronájmu nemovitostí se zabývám od roku 1997. Profesi realitního makléře jsem si zvolil proto, že rád komunikuji s lidmi a témata související s realitami jsou mým dlouholetým koníčkem.

 

Spolehlivě vás provedu celým procesem prodeje, koupě či pronájmu nemovitosti, zajistím pro vás nejvýhodnější podmínky a budu vám v této zásadní životní etapě po celou dobu oporou.

 

Ve své práci využívám veškerých možností moderního světa a moderních technologií – samotné přípravě nemovitosti na prodej věnuji náležitou péči.

 

Pracuji s moderními marketingovými nástroji, jako jsou videoprohlídky, záběry z dronů, prezentace a prodej nemovitosti přes sociální sítě, placené kampaně na internetových vyhledavačích anebo profesionální „home staging“.

 

Spolupracuji s profesionály ve svém oboru – s designéry, fotografy, grafiky, advokáty a hypotečními poradci, abych svým klientům nabídnul vždy prvotřídní servis.

 

Spokojený klient je vždy mojí prioritou. Odbornost, léta zkušeností, profesionální spolupráce a individuální přístup ke každému případu, to jsou mé silné stránky.

Certifikáty

Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.