Zákon o GDPR vstoupil v platnost už v roce 2018, ale ne každému je jasné, co vlastně znamená. Zjednodušeně pro realitní kanceláře GDPR znamená, že bez souhlasu je možné sbírat a uchovávat osobní údaje klientů jen v případech, které určuje zákon (uvedeny níže). Osobní údaje se také nesmějí dávat dalším osobám.
Kromě níže uvedených případů je potřeba ke sbírání a uchovávání osobních údajů souhlas klienta, a to vždy samostatně pro každou aktivitu zvlášť. Každý klient má samozřejmě právo odvolat svůj souhlas se zpracováním osobních dat.
Zákon ukládá sbírat a uchovávat osobní údaje fyzických osob a OSVČ v těchto případech:
Další možností, kdy je možné bez souhlasu sbírat a uchovávat údaje, je situace, kde to vyplývá z obchodního vztahu případně zájmu tento vztah navázat. To znamená například osobní údaje fyzických osob, které projevily zájem o nemovitost, o spolupráci, o zaměstnání, a to po dobu, po kterou tato spolupráce či zájem trvá.
V praxi je to tak, že když klient projeví zájem o nemovitost, zúčastní se prohlídky nebo má zájem o jiné nemovitosti, může RK sbírat a uchovávat jeho data do prodeje nemovitosti a po rozumnou dobu po prodeji této nemovitosti, např. půl roku. Tato data by se však neměla bez souhlasu evidovat po delší dobu a ani je používat k jinému účelu, než se kterým klient makléře oslovil, tj. nezařazovat ho do on-linových kampaní, nenabízet služby, kvůli kterým makléře nekontaktoval apod.
23.7.2021
Zprostředkováním prodeje či pronájmu nemovitostí se zabývám od roku 1997. Profesi realitního makléře jsem si zvolil proto, že rád komunikuji s lidmi a témata související s realitami jsou mým dlouholetým koníčkem.
Spolehlivě vás provedu celým procesem prodeje, koupě či pronájmu nemovitosti, zajistím pro vás nejvýhodnější podmínky a budu vám v této zásadní životní etapě po celou dobu oporou.
Ve své práci využívám veškerých možností moderního světa a moderních technologií – samotné přípravě nemovitosti na prodej věnuji náležitou péči.
Pracuji s moderními marketingovými nástroji, jako jsou videoprohlídky, záběry z dronů, prezentace a prodej nemovitosti přes sociální sítě, placené kampaně na internetových vyhledavačích anebo profesionální „home staging“.
Spolupracuji s profesionály ve svém oboru – s designéry, fotografy, grafiky, advokáty a hypotečními poradci, abych svým klientům nabídnul vždy prvotřídní servis.
Spokojený klient je vždy mojí prioritou. Odbornost, léta zkušeností, profesionální spolupráce a individuální přístup ke každému případu, to jsou mé silné stránky.