Dřevostavby jsou stále oblíbenější. Staví je mladé rodiny i starší lidé, kteří se chtějí odstěhovat z města. Nejčastěji se staví jednoduché montované domy, ale fajnšmekři si troufnou i na dřevostavby z masivního dřeva, tedy na sruby a roubenky. Zajímavé je, že sruby i roubenky mají skvělé izolační vlastnosti, takže je v nich v létě příjemně chladno a v zimě zase drží teplo. Víte jak srub a roubenka vypadají, a jaké jsou mezi nimi základní rozdíly?
Pod pojmem srub si asi většina z nás představí klasickou dřevěnou stavbu z kulatiny. Sruby jsou tím typické, používá se často pouze odkorněná kulatina, která se nijak tvarově neupravuje. Klády se vyskládají na sebe s přesahy v rozích. Ke stavbě srubu, tedy k hrubé stavbě, potřebujete jen minimum nástrojů - motorovou pilu, úhlovou brusku a ideálně autojeřáb, kterým se kulatina ukládá na své místo.
Klasická roubenka se obvykle staví z hraněných masivních dřevěných trámů. Rohy trámů se spojují různými druhy tesařských spojů. Některé firmy vyrábějí roubenky také ze sušeného lepeného dřeva. Stavba roubenky ani srubu není o nic levnější než stavba z klasických materiálů, ale lidé ji volí, protože má své nezaměnitelné kouzlo a atmosféru.
Stavět si srub či roubenku svépomocí je samozřejmě extrémně náročné, ale když je člověk šikovný, má dost sil a trpělivost, zvládnout se dá vše. Když si chcete nechat dřevostavbu z masivu postavit na klíč, najdete dnes spousty firem, které to nabízejí. Ale samozřejmě si to hezky zaplatíte. Další variantou je koupit už postavenou roubenku či srub, a můžete se přestěhovat okamžitě.
22.4.2021
Zprostředkováním prodeje či pronájmu nemovitostí se zabývám od roku 1997. Profesi realitního makléře jsem si zvolil proto, že rád komunikuji s lidmi a témata související s realitami jsou mým dlouholetým koníčkem.
Spolehlivě vás provedu celým procesem prodeje, koupě či pronájmu nemovitosti, zajistím pro vás nejvýhodnější podmínky a budu vám v této zásadní životní etapě po celou dobu oporou.
Ve své práci využívám veškerých možností moderního světa a moderních technologií – samotné přípravě nemovitosti na prodej věnuji náležitou péči.
Pracuji s moderními marketingovými nástroji, jako jsou videoprohlídky, záběry z dronů, prezentace a prodej nemovitosti přes sociální sítě, placené kampaně na internetových vyhledavačích anebo profesionální „home staging“.
Spolupracuji s profesionály ve svém oboru – s designéry, fotografy, grafiky, advokáty a hypotečními poradci, abych svým klientům nabídnul vždy prvotřídní servis.
Spokojený klient je vždy mojí prioritou. Odbornost, léta zkušeností, profesionální spolupráce a individuální přístup ke každému případu, to jsou mé silné stránky.