Když máte chalupu, chatu, nebo stavíte dům někde, kde není možné připojení k veřejné kanalizaci, máte několik možností, jak odpadní vody vyřešit. V tomto článku se blíže podíváme na tři varianty - septik, jímku a domácí čističku odpadních vod.
Jímka je bezodtoková nádrž z betonu nebo plastu. Může být různě veliká, ale už díky principu, že ji je potřeba pravidelně vyvážet, se hodí jen tam, kde se moc rychle nenaplní, tedy tam, kde se trvale nežije (rekreační objekty). Cena jednoho vývozu jímky je kolem 1000 Kč. Jímka je jednoduchá varianta, která se používá už dlouhá léta u většiny chat a chalup.
Septik funguje trochu jinak než jímka - odpadní vodu shromažďuje, ale i čistí. Obvykle má 3 komory. Na konci se voda přefiltruje přes odpadní filtr a pak se může vypouštět do půdy. Filtr bývá plastový kontejner naplněný pískem a štěrkem. K jeho stavbě je zapotřebí stavebního povolení a také souhlas příslušného vodoprávního úřadu k vypouštění. Kal ze septiku se vyváží dle potřeba, u rekreačních objektů třeba jen jednou za rok.
Když stavíte rodinný dům, pak se asi nejvíce hodí domovní čistička odpadních vod. K čištění dochází aerobně biologickým způsobem. To znamená, že mikroorganismy, které potřebují k život kyslík, rozkládají organickou hmotu, která se v odpadních vodách nachází. Zřízení čistírny spadá pod skupinu vodních děl a povolení k jejímu zřízení získáte u příslušného odboru pro životní prostředí. Jakou variantu si vyberete, to proberte i se svým projektantem.
1.7.2021
Zprostředkováním prodeje či pronájmu nemovitostí se zabývám od roku 1997. Profesi realitního makléře jsem si zvolil proto, že rád komunikuji s lidmi a témata související s realitami jsou mým dlouholetým koníčkem.
Spolehlivě vás provedu celým procesem prodeje, koupě či pronájmu nemovitosti, zajistím pro vás nejvýhodnější podmínky a budu vám v této zásadní životní etapě po celou dobu oporou.
Ve své práci využívám veškerých možností moderního světa a moderních technologií – samotné přípravě nemovitosti na prodej věnuji náležitou péči.
Pracuji s moderními marketingovými nástroji, jako jsou videoprohlídky, záběry z dronů, prezentace a prodej nemovitosti přes sociální sítě, placené kampaně na internetových vyhledavačích anebo profesionální „home staging“.
Spolupracuji s profesionály ve svém oboru – s designéry, fotografy, grafiky, advokáty a hypotečními poradci, abych svým klientům nabídnul vždy prvotřídní servis.
Spokojený klient je vždy mojí prioritou. Odbornost, léta zkušeností, profesionální spolupráce a individuální přístup ke každému případu, to jsou mé silné stránky.