Jak se počítá provize při prodeji nemovitostí

Když spolupracujete při prodeji nemovitosti s makléřem nebo realitní kanceláří, logicky jim za to něco zaplatíte. V praxi se jedná o provizi z prodeje nemovitosti, ale ta může mít různé podoby. Výše provize, její výpočet a způsob jejího zaplacení, to vše bude uvedeno ve zprostředkovatelské smlouvě.

Nejčastěji se provize stanovuje některým z těchto 3 způsobů:

  • Fixní provize. Jednoduchá varianta, kdy se provize určí přímo v konkrétní výši a bez ohledu na reálnou výši konečné kupní ceny. Například se strany domluví na fixní provizi 100 000 Kč, která bude vyplacena po splnění specifikovaných podmínek.
  • Provize procentem. Další variantou je provize jasně daným procentem z kupní ceny. Dohoda může být například 5 % + DPH, což znamená, že když se nemovitost prodá za 2 000 000 Kč, pak provize činí 100 000 Kč + DPH. Jednoduchá varianta.
  • Navýšení provize. V tomto případě je provize stanovena nepřímo. Ve smlouvě se uvede například požadovaná cena 3 000 000 Kč, a když se realitní kanceláři podaří prodat nemovitost třeba za 3 500 000 Kč, pak má třeba realitka z 500 000 Kč domluvené určité procento.

Existují i další způsoby vypočítání provize, ale uvidíte, s čím přijde vaše realitní kancelář. Každý způsob má totiž své výhody a nevýhody, někdy chybí motivace pro realitní kancelář, jindy se zase těžko nemovitost prodává za vysokou cenu.

25.8.2021

O mně

Zprostředkováním prodeje či pronájmu nemovitostí se zabývám od roku 1997. Profesi realitního makléře jsem si zvolil proto, že rád komunikuji s lidmi a témata související s realitami jsou mým dlouholetým koníčkem.

 

Spolehlivě vás provedu celým procesem prodeje, koupě či pronájmu nemovitosti, zajistím pro vás nejvýhodnější podmínky a budu vám v této zásadní životní etapě po celou dobu oporou.

 

Ve své práci využívám veškerých možností moderního světa a moderních technologií – samotné přípravě nemovitosti na prodej věnuji náležitou péči.

 

Pracuji s moderními marketingovými nástroji, jako jsou videoprohlídky, záběry z dronů, prezentace a prodej nemovitosti přes sociální sítě, placené kampaně na internetových vyhledavačích anebo profesionální „home staging“.

 

Spolupracuji s profesionály ve svém oboru – s designéry, fotografy, grafiky, advokáty a hypotečními poradci, abych svým klientům nabídnul vždy prvotřídní servis.

 

Spokojený klient je vždy mojí prioritou. Odbornost, léta zkušeností, profesionální spolupráce a individuální přístup ke každému případu, to jsou mé silné stránky.

Certifikáty

Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.