Jak udělat z orné půdy stavební pozemek

Když chcete na svém pozemku u nás v Česku stavět, musí se jednat o stavební parcelu. Obecně platí, že možnost na pozemku stavět je tedy dána územním plánem. Navíc musíte získat stavební povolení. Když však máte ornou půdu, musíte požádat o její převedení na stavební parcelu a vyjmutí ze zemědělského půdního fondu (ZPF). Zemědělský půdní fond zahrnuje ornou půdu, ale také travní porosty, zahrady, chmelnice, vinice, ovocné sady, polní cesty a podobně.

Jak o vyjmutí ze ZPF požádat

Změna územního plánu, což znamená i vyjmutí parcely ze ZPF se řeší na příslušném obecním úřadě s rozšířenou působností. Vyplníte formulář, který bude nejspíše ke stažení na webu. Důležité je zde uvést kromě základních údajů i důvod, proč o vynětí žádáte. K formuláři se přikládá výpis z katastru nemovitostí, snímek z pozemkové mapy s vyznačeným konkrétním pozemkem a také výpočet finančního odvodu a technickou dokumentaci.

Celá akce je celkem složitá, hlavně technická dokumentace, která musí obsahovat informace o výsledcích pedologického výzkumu, přesné údaje o závlahách, odvodnění a protierozních opatřeních, zakreslené hranice s vyznačenými bonitovaně půdně ekologickými jednotkami a jejich třídami ochrany aj.

Za samotné vyjmutí orné půdy pro stavební účely se platí poplatek, který se liší podle bonity BPEJ a může se jednat i o vysoké částky (statisíce korun). Po odevzdání žádosti se musí úřad obvykle vyjádřit do 30 dnů.

14.10.2021

O mně

Zprostředkováním prodeje či pronájmu nemovitostí se zabývám od roku 1997. Profesi realitního makléře jsem si zvolil proto, že rád komunikuji s lidmi a témata související s realitami jsou mým dlouholetým koníčkem.

 

Spolehlivě vás provedu celým procesem prodeje, koupě či pronájmu nemovitosti, zajistím pro vás nejvýhodnější podmínky a budu vám v této zásadní životní etapě po celou dobu oporou.

 

Ve své práci využívám veškerých možností moderního světa a moderních technologií – samotné přípravě nemovitosti na prodej věnuji náležitou péči.

 

Pracuji s moderními marketingovými nástroji, jako jsou videoprohlídky, záběry z dronů, prezentace a prodej nemovitosti přes sociální sítě, placené kampaně na internetových vyhledavačích anebo profesionální „home staging“.

 

Spolupracuji s profesionály ve svém oboru – s designéry, fotografy, grafiky, advokáty a hypotečními poradci, abych svým klientům nabídnul vždy prvotřídní servis.

 

Spokojený klient je vždy mojí prioritou. Odbornost, léta zkušeností, profesionální spolupráce a individuální přístup ke každému případu, to jsou mé silné stránky.

Certifikáty

Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.