Když chcete na svém pozemku u nás v Česku stavět, musí se jednat o stavební parcelu. Obecně platí, že možnost na pozemku stavět je tedy dána územním plánem. Navíc musíte získat stavební povolení. Když však máte ornou půdu, musíte požádat o její převedení na stavební parcelu a vyjmutí ze zemědělského půdního fondu (ZPF). Zemědělský půdní fond zahrnuje ornou půdu, ale také travní porosty, zahrady, chmelnice, vinice, ovocné sady, polní cesty a podobně.
Změna územního plánu, což znamená i vyjmutí parcely ze ZPF se řeší na příslušném obecním úřadě s rozšířenou působností. Vyplníte formulář, který bude nejspíše ke stažení na webu. Důležité je zde uvést kromě základních údajů i důvod, proč o vynětí žádáte. K formuláři se přikládá výpis z katastru nemovitostí, snímek z pozemkové mapy s vyznačeným konkrétním pozemkem a také výpočet finančního odvodu a technickou dokumentaci.
Celá akce je celkem složitá, hlavně technická dokumentace, která musí obsahovat informace o výsledcích pedologického výzkumu, přesné údaje o závlahách, odvodnění a protierozních opatřeních, zakreslené hranice s vyznačenými bonitovaně půdně ekologickými jednotkami a jejich třídami ochrany aj.
Za samotné vyjmutí orné půdy pro stavební účely se platí poplatek, který se liší podle bonity BPEJ a může se jednat i o vysoké částky (statisíce korun). Po odevzdání žádosti se musí úřad obvykle vyjádřit do 30 dnů.
14.10.2021
Zprostředkováním prodeje či pronájmu nemovitostí se zabývám od roku 1997. Profesi realitního makléře jsem si zvolil proto, že rád komunikuji s lidmi a témata související s realitami jsou mým dlouholetým koníčkem.
Spolehlivě vás provedu celým procesem prodeje, koupě či pronájmu nemovitosti, zajistím pro vás nejvýhodnější podmínky a budu vám v této zásadní životní etapě po celou dobu oporou.
Ve své práci využívám veškerých možností moderního světa a moderních technologií – samotné přípravě nemovitosti na prodej věnuji náležitou péči.
Pracuji s moderními marketingovými nástroji, jako jsou videoprohlídky, záběry z dronů, prezentace a prodej nemovitosti přes sociální sítě, placené kampaně na internetových vyhledavačích anebo profesionální „home staging“.
Spolupracuji s profesionály ve svém oboru – s designéry, fotografy, grafiky, advokáty a hypotečními poradci, abych svým klientům nabídnul vždy prvotřídní servis.
Spokojený klient je vždy mojí prioritou. Odbornost, léta zkušeností, profesionální spolupráce a individuální přístup ke každému případu, to jsou mé silné stránky.