Jaký byt je nejlepší koupit k pronájmu

Existuje spousta lidí, která uvažuje o koupi bytu jako investici. Byt je ideální nemovitost, protože se dá jednoduše pronajímat. Někteří investoři si vezmou hypotéku na nákup druhého bytu, který chtějí pronajímat a hypotéku tak platit z tohoto pronájmu. Během 15 či 20 let bude hypotéka z nájmu splacena a oni tak mají byt navíc. Třeba pro své děti. V tomto článku se podíváme, jaký byt je nejlepší koupit, co statistiky říkají o tom, o jaké byty k pronájmu je největší zájem.

Největší zájem je o byty 2+1

Statistiky hovoří jasně o tom, že největší poptávka je po bytech 2+1. Ideálně cca 40 m2. Nejlepší k pronájmu jsou logicky byty, které mají dva samostatné pokoje a oddělenou kuchyň. Poptávka zde jasně převyšuje nabídku, takže když koupíte k pronájmu byt o velikosti 2+1, máte vyhráno. Nájemníka seženete lehce a můžete nasadit i celkem vysokou cenu. Tady už se však dostává do hry další faktor - lokalita.

Krajská města jsou nejvyhledávanější

Byty k pronájmu jdou nejvíce na dračku samozřejmě v Praze, Brně a dalších krajských, případně velkých okresních městech. Ideální byt 2+1, který jsme popsali výše, se zde pronajímá klidně za 10 000 Kč měsíčně i více. Tolik jsou ochotni nájemníci platit. V této částce ani nejsou zahrnuty poplatky za služby, které můžete buď napsat na nájemníky, nebo od nich peníze na služby vybírat a na konci roku jim vše vyúčtovat.

Obecně tedy platí, že nejlepší je investovat do bytu k pronájmu ve velkých městech, nekoupit byt příliš draze, ideálně vybrat velikost 2+1, cca 40 m2. V takovém případě nebudete mít problém najít nájemníky, můžete si říct o více peněz a vybrat si slušného nájemníka, ideálně k dlouhodobému pronájmu.

7.1.2021

O mně

Zprostředkováním prodeje či pronájmu nemovitostí se zabývám od roku 1997. Profesi realitního makléře jsem si zvolil proto, že rád komunikuji s lidmi a témata související s realitami jsou mým dlouholetým koníčkem.

 

Spolehlivě vás provedu celým procesem prodeje, koupě či pronájmu nemovitosti, zajistím pro vás nejvýhodnější podmínky a budu vám v této zásadní životní etapě po celou dobu oporou.

 

Ve své práci využívám veškerých možností moderního světa a moderních technologií – samotné přípravě nemovitosti na prodej věnuji náležitou péči.

 

Pracuji s moderními marketingovými nástroji, jako jsou videoprohlídky, záběry z dronů, prezentace a prodej nemovitosti přes sociální sítě, placené kampaně na internetových vyhledavačích anebo profesionální „home staging“.

 

Spolupracuji s profesionály ve svém oboru – s designéry, fotografy, grafiky, advokáty a hypotečními poradci, abych svým klientům nabídnul vždy prvotřídní servis.

 

Spokojený klient je vždy mojí prioritou. Odbornost, léta zkušeností, profesionální spolupráce a individuální přístup ke každému případu, to jsou mé silné stránky.

Certifikáty

Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.