Když chcete prodat les

Starat se o les tak, jak ukládá zákon, není úplně jednoduché a stojí to dost úsilí i peněz. Navíc je to starost, která nikdy nekončí a když pak přijde kalamita v podobě několika suchých let v kombinaci s kůrovcem, majitelé lesů jsou v jednom kole. Uschlé smrky ani nestíhají těžit, navíc jsou dnes ceny za dřevo tak směšně nízké, že z prodeje skoro nic nemají. Když někdo například zdědí lesy a nechce se o ně starat, jednou z variant, jak to vyřešit, je les prodat.

Kdo les koupí

O lesy mají zájem hlavně profesionálové z oboru, pouhých 30 % kupujících pak tvoří laická veřejnost. Les můžete koupit přímo, v aukcích či veřejných soutěžích nebo přes realitní kanceláře. Prodávat lesní pozemky mohou města, obce i soukromí vlastníci (stát lesy prodávat většinou nesmí).

Cena lesa

Cenu lesa ovlivňuje složení a druhy dřevin, stáří dřevin, přístupové cesty, dostupnost terénu i situace na trhu s dřevem. Cenu lesního porostu silně ovlivňuje také tvar lesa, stupeň ochrany přírody, atraktivita lokality, případně i právní vady této nemovitosti. Lesní pozemky jsou považovány za celkem jistou investici, tak jako to platí obecně u investicí do nemovitostí. Ideální je poradit se s realitní kanceláří, která má s prodejem lesních pozemků zkušenosti.

Ten, kdo chce koupit les, počítá logicky s tím, že vydělá hlavně na těžbě dřeva. Obecně platí, že nejatraktivnější stromy v lese jsou smrk a dub. Smrkové dřevo je možné dobře průmyslově zpracovat, dub je zase tvrdá a ušlechtilá dřevina.

O nacenění lesa před prodejem můžete požádat některou realitní kancelář, když si prověříte více nabídek, budete mít jistotu, že neprodáte les zbytečně pod cenou. Ale obecně budete mít vůbec štěstí, když se vám lest podaří prodat…

26.3.2021

O mně

Zprostředkováním prodeje či pronájmu nemovitostí se zabývám od roku 1997. Profesi realitního makléře jsem si zvolil proto, že rád komunikuji s lidmi a témata související s realitami jsou mým dlouholetým koníčkem.

 

Spolehlivě vás provedu celým procesem prodeje, koupě či pronájmu nemovitosti, zajistím pro vás nejvýhodnější podmínky a budu vám v této zásadní životní etapě po celou dobu oporou.

 

Ve své práci využívám veškerých možností moderního světa a moderních technologií – samotné přípravě nemovitosti na prodej věnuji náležitou péči.

 

Pracuji s moderními marketingovými nástroji, jako jsou videoprohlídky, záběry z dronů, prezentace a prodej nemovitosti přes sociální sítě, placené kampaně na internetových vyhledavačích anebo profesionální „home staging“.

 

Spolupracuji s profesionály ve svém oboru – s designéry, fotografy, grafiky, advokáty a hypotečními poradci, abych svým klientům nabídnul vždy prvotřídní servis.

 

Spokojený klient je vždy mojí prioritou. Odbornost, léta zkušeností, profesionální spolupráce a individuální přístup ke každému případu, to jsou mé silné stránky.

Certifikáty

Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.