Když se chystáte koupit byt, pak určitě řešíte jeho lokalitu, velikost, cenu a také stav, v jakém je. Když budete váhat mezi bytem v novostavbě a starším bytem, přečtěte si tento článek. Obecně platí, že každý byt je jiný, a ne každá novostavba má takové mouchy, které v článku zmiňujeme. Konečný výběr je samozřejmě na vás, ale určitě myslete na to, že u bytů vždy neplatí, že nový je lepší než starší.
Nový byt v novostavbě bude nejspíše dražší, ale je krásný a úplně nový. Budete první, kdo v něm bude bydlet. Nové domy však často hrají více na efekt než na funkčnost. Vypadají skvěle na fotkách, ale třeba nemají tak praktický půdorys jako starší byty. Mohou mít pěknou terasu, kam můžete jít přímo z obývacího pokoje, ale o to menší jsou pak jiné pokoje.
Velmi často se u nových bytů setkáváme s tím, že tam nejsou odkládací místnosti (komory a špajzy), nebo prostory na vestavěné skříně. Obecně platí, že staré byty jsou velmi praktické, naopak nové byty spíše hrají na první dojem, a když tam lidé žijí déle, zjistí, že nejsou zase tak pohodlné.
Nové byty znamenají to, že se v daném místě postavil celý nový dům. Líbí se vám jeho okolí? Jsou zde vyřešena parkovací místa? Jsou zde sklepy, balkóny, či místa na odkládání kol a kočárků? Je důležité vidět celý bytový dům v kontextu okolí. Budete moci nechat děti chodit samotné ven? Je blízko zastávka MHD a jak daleko je to do lékárny či do obchodu?
Nejdůležitější stejně nakonec je, kde nový bytový dům stojí. Stará sídliště už jsou vychytaná, je tam výborná dostupnost obchodů i služeb, spousta dětských hřišť i dětí. U novostaveb se vše často teprve tvoří, takže nejsou pro každého. Ale samozřejmě je tady i spousta výhod, vše nové čisté, funkční. A taky dražší.
Když budete váhat, můžete se o tom, jestli si pořídit nový nebo starší byt, poradit i se svým makléřem!
18.2.2021
Zprostředkováním prodeje či pronájmu nemovitostí se zabývám od roku 1997. Profesi realitního makléře jsem si zvolil proto, že rád komunikuji s lidmi a témata související s realitami jsou mým dlouholetým koníčkem.
Spolehlivě vás provedu celým procesem prodeje, koupě či pronájmu nemovitosti, zajistím pro vás nejvýhodnější podmínky a budu vám v této zásadní životní etapě po celou dobu oporou.
Ve své práci využívám veškerých možností moderního světa a moderních technologií – samotné přípravě nemovitosti na prodej věnuji náležitou péči.
Pracuji s moderními marketingovými nástroji, jako jsou videoprohlídky, záběry z dronů, prezentace a prodej nemovitosti přes sociální sítě, placené kampaně na internetových vyhledavačích anebo profesionální „home staging“.
Spolupracuji s profesionály ve svém oboru – s designéry, fotografy, grafiky, advokáty a hypotečními poradci, abych svým klientům nabídnul vždy prvotřídní servis.
Spokojený klient je vždy mojí prioritou. Odbornost, léta zkušeností, profesionální spolupráce a individuální přístup ke každému případu, to jsou mé silné stránky.