Určit optimální prodejní cenu nemovitosti je základ úspěšného a rychlého prodeje. Není to tak jednoduché, jak by se mohlo zdát. Obecně platí, že když cenu přestřelíte, nemovitost neprodáte, naopak když ji dáte moc nízkou, zbytečně se připravujete o desítky až stovky tisíc korun. Určitě se vyplatí konzultovat určení prodejní ceny nemovitosti s odborníkem!
Dobré je, že když oslovíte realitní kancelář, obvykle vám nabídne, že vám pomůže určit prodejní cenu zdarma, aniž byste se zavazovali ke spolupráci s danou realitkou. Můžete tak oslovit klidně i více realitních kanceláří. Ke spolupráci si pak nejlépe vyberte takovou, která na vás působila nejdůvěryhodněji a zároveň i velmi profesionálně. Rozhodně je lepší podepsat výhradní spolupráci s jednou realitní kanceláří, než nabízet svou nemovitost přes více realitek. Působí to zmatečně a neprofesionálně.
Když zveřejníte inzerát (sami nebo přes realitku), měl by se první zájemce ozvat nejpozději během pár dnů, řekněme do týdne. Když se nikdo dlouho neozývá, nejspíše jste cenu přestřelili. Naopak když se během pár dnů ozvou desítky nadšených zájemců, cenu jste asi dali zbytečně nízkou. S tím se však dá pracovat, zkušená realitka může například obratem uspořádat aukci a vy nakonec prodáte svou nemovitost za maximum možného.
Problém je, když cenu nadhodnotíte. Inzerát leží na několika serverech, a když se na něj po pár měsících někdo podívá, zdá se mu divné, jak je možné, že je tam už tak dlouho. Pomyslí si, že je tam asi nějaký háček a raději se ani neozve, i když by jinak třeba zájem měl.
Neváhejte a požádejte o odhad prodejní ceny vaší nemovitosti některou známou realitní kancelář. Nemáte co ztratit, navíc získáte praktické informace, které vám pomohou nemovitost co nejlépe prodat.
16.9.2020
Zprostředkováním prodeje či pronájmu nemovitostí se zabývám od roku 1997. Profesi realitního makléře jsem si zvolil proto, že rád komunikuji s lidmi a témata související s realitami jsou mým dlouholetým koníčkem.
Spolehlivě vás provedu celým procesem prodeje, koupě či pronájmu nemovitosti, zajistím pro vás nejvýhodnější podmínky a budu vám v této zásadní životní etapě po celou dobu oporou.
Ve své práci využívám veškerých možností moderního světa a moderních technologií – samotné přípravě nemovitosti na prodej věnuji náležitou péči.
Pracuji s moderními marketingovými nástroji, jako jsou videoprohlídky, záběry z dronů, prezentace a prodej nemovitosti přes sociální sítě, placené kampaně na internetových vyhledavačích anebo profesionální „home staging“.
Spolupracuji s profesionály ve svém oboru – s designéry, fotografy, grafiky, advokáty a hypotečními poradci, abych svým klientům nabídnul vždy prvotřídní servis.
Spokojený klient je vždy mojí prioritou. Odbornost, léta zkušeností, profesionální spolupráce a individuální přístup ke každému případu, to jsou mé silné stránky.