Když vybíráte stavební pozemek, abyste si postavili vlastní rodinný dům, na prvním místě bude bezpochyby lokalita. Kromě lokality je však potřeba myslet i na další věci. Důležité jsou dobře dostupné inženýrské sítě, blízké okolí pozemku, plán obce i konkrétní sousedi. Co je ale naprosto stěžejní, je velikost a tvar pozemku.
Když chcete mít ke svému domu i zahradu, pak byste měli koupit pozemek, který bude mít alespoň 400 m2. Pořád je to však málo, lepší je mít minimálně 700 m2. Na druhou stranu velká zahrada znamená hodně práce a dalších investic, takže záleží hlavně na tom, jaké máte priority, jak chcete trávit svůj volný čas, a jestli opravdu velkou zahradu chcete. Když máte menší pozemek, je možné postavit menší dům, který bude patrový.
Co se týká šířky pozemku, pak se uvádí, že nejužší přijatelné stavební pozemky by měly mít šířku alespoň 15 metrů. Optimum je zase vyšší, ale záleží na konkrétním terénu.
Svůj dům a další stavby si nemůžete stavět libovolně kdekoliv na svém pozemku. Je potřeba počítat s tím, že musejí být dodrženy určité odstupové vzdálenosti, například 3,5 metru od hranice pozemku nebo vzdálenost mezi dvěma domy alespoň 7 metrů. Druhou věcí je zastavěnost pozemku. Ta se liší obec od obce, ale obecně platí, že povolená míra zastavěnosti bývá cca 30 %, což znamená, že nemůžete mít zastavěnou více než třetinu svého pozemku. Do toho se započítávají i chodníky, terasy, pergoly, altány či parkoviště.
Ideální je čtvercový pozemek na rovince. Ale takový asi bohužel těžko neseženete. Tvar pozemku vám musí vyhovovat, někde je to dlouhá nudle, jinde příjemný obdélník. Velmi důležité je i to, jestli je pozemek rovný nebo ve svahu. Svah může mít své kouzlo, ale má i své nevýhody. Proto je dobré si ujasnit, jaký stavební pozemek chcete, protože to je věc, kterou už prakticky nezměníte!
17.2.2021
Zprostředkováním prodeje či pronájmu nemovitostí se zabývám od roku 1997. Profesi realitního makléře jsem si zvolil proto, že rád komunikuji s lidmi a témata související s realitami jsou mým dlouholetým koníčkem.
Spolehlivě vás provedu celým procesem prodeje, koupě či pronájmu nemovitosti, zajistím pro vás nejvýhodnější podmínky a budu vám v této zásadní životní etapě po celou dobu oporou.
Ve své práci využívám veškerých možností moderního světa a moderních technologií – samotné přípravě nemovitosti na prodej věnuji náležitou péči.
Pracuji s moderními marketingovými nástroji, jako jsou videoprohlídky, záběry z dronů, prezentace a prodej nemovitosti přes sociální sítě, placené kampaně na internetových vyhledavačích anebo profesionální „home staging“.
Spolupracuji s profesionály ve svém oboru – s designéry, fotografy, grafiky, advokáty a hypotečními poradci, abych svým klientům nabídnul vždy prvotřídní servis.
Spokojený klient je vždy mojí prioritou. Odbornost, léta zkušeností, profesionální spolupráce a individuální přístup ke každému případu, to jsou mé silné stránky.