PENB - povinnost prodávajícího

Víte o tom, že když se chystáte prodat rodinný dům, budete (nutně) potřebovat jeho energetický štítek? U domů, které jsou staršího data anebo po rekonstrukci ho budete potřebovat! Energetický štítek neboli průkaz energetické náročnosti budovy (PENB) informuje o energetické náročnosti budovy (zařadí objekt do třídy A až G), a ukazuje její spotřebu za rok v MWh. Vyčísluje energie, které se spotřebují při běžném provozu. Díky PENB se dá zhruba dopočítat cena za vytápění objektu.

Když chcete svůj rodinný dům prodat, máte ohledně PENB v praxi 3 povinnosti:

  • V inzerátu uvést klasifikační třídu. Na začátku jednání s kupujícím je potřeba mu ukázat grafickou část PENB, aby viděl, do které klasifikační třídy PENB objekt spadá. Tato klasifikační třída má být uvedena také ve všech inzerátech, které prodej domu propagují.
  • Před podpisem ideálně předložit PENB. Před uzavřením kupní smlouvy máte povinnost kupujícímu předložit energetický štítek. Anebo se domluvte, jak toto vyřešíte v kupní smlouvě.
  • Při podpisu štítek předat novému majiteli. Ideálně při podpisu kupní smlouvy byste měli průkaz energetické náročnosti budovy předat novému majiteli.

Kde energetický štítek sehnat

PENB vám může vystavit pouze osoba k tomu pověřená, což je tzv. energetický specialista, který je k tomu oprávněn certifikátem Ministerstva průmyslu a obchodu. Aktualizovaný seznam certifikovaných energetických specialistů najdete na webových stránkách ministerstva. Nejjednodušší způsob je domluvit se se svou realitní kanceláří, která vám PENB obstará v rámci svých služeb!

14.2.2021

O mně

Zprostředkováním prodeje či pronájmu nemovitostí se zabývám od roku 1997. Profesi realitního makléře jsem si zvolil proto, že rád komunikuji s lidmi a témata související s realitami jsou mým dlouholetým koníčkem.

 

Spolehlivě vás provedu celým procesem prodeje, koupě či pronájmu nemovitosti, zajistím pro vás nejvýhodnější podmínky a budu vám v této zásadní životní etapě po celou dobu oporou.

 

Ve své práci využívám veškerých možností moderního světa a moderních technologií – samotné přípravě nemovitosti na prodej věnuji náležitou péči.

 

Pracuji s moderními marketingovými nástroji, jako jsou videoprohlídky, záběry z dronů, prezentace a prodej nemovitosti přes sociální sítě, placené kampaně na internetových vyhledavačích anebo profesionální „home staging“.

 

Spolupracuji s profesionály ve svém oboru – s designéry, fotografy, grafiky, advokáty a hypotečními poradci, abych svým klientům nabídnul vždy prvotřídní servis.

 

Spokojený klient je vždy mojí prioritou. Odbornost, léta zkušeností, profesionální spolupráce a individuální přístup ke každému případu, to jsou mé silné stránky.

Certifikáty

Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.