Když najdete pěkný pozemek se starým domem v atraktivní lokalitě, můžete se o něj zajímat i v případě, že dům vám absolutně nevyhovuje. Někdy se stává, že pozemek je mnohem cennější než samotný dům. Nekupujete tak dům, ale pozemek. Častým řešením je v takovém případě úplná likvidace starého domu, což jsou náklady navíc, nebo jeho kompletní rekonstrukce. To už záleží na plánech a představách nového majitele.
Nedávno jsme jako realitní kancelář pomáhali koupit pěkný pozemek se zanedbaným domem investorovi, který měl jasný záměr - koupit pozemek v konkrétní lokalitě, rozdělit jej napůl, postavit tam dva nové domy a prodat je. Není to neobvyklá věc. Dobré pozemky se však jen tak neprodávají, a tak se stává, že investor koupí pěkný pozemek právě i se zašlým domem. Přestože je cena vyšší a musí ještě starý dům bourat, taková investice se v tomto případě vyplatí.
Další variantou je starý dům opravit. Tady záleží samozřejmě na stavu domu, ale často se dům rozebere tak, že zůstanou jen obvodové stěny, případně jen základová deska a sklep. I tady bývá pro investora na prvním místě pozemek, zahrada a lokalita, nikoliv starý dům. Rekonstrukce bývá totiž náročnější než stavba nového domu, a to po všech stránkách.
Koupit pěkný pozemek se starým domem je investice, která nákupem nekončí. Se starým domem je každopádně potřeba něco dělat. Těžko se v něm dá žít, takže jej ani nepronajmete. Když však máte kapitál, dá se investovat i tímto způsobem. Když budete podobnou nemovitost hledat, určitě se vyplatí mít po svém boku zkušeného makléře, který vám s hledáním, výběrem i celým procesem prodeje pomůže.
13.4.2021
Zprostředkováním prodeje či pronájmu nemovitostí se zabývám od roku 1997. Profesi realitního makléře jsem si zvolil proto, že rád komunikuji s lidmi a témata související s realitami jsou mým dlouholetým koníčkem.
Spolehlivě vás provedu celým procesem prodeje, koupě či pronájmu nemovitosti, zajistím pro vás nejvýhodnější podmínky a budu vám v této zásadní životní etapě po celou dobu oporou.
Ve své práci využívám veškerých možností moderního světa a moderních technologií – samotné přípravě nemovitosti na prodej věnuji náležitou péči.
Pracuji s moderními marketingovými nástroji, jako jsou videoprohlídky, záběry z dronů, prezentace a prodej nemovitosti přes sociální sítě, placené kampaně na internetových vyhledavačích anebo profesionální „home staging“.
Spolupracuji s profesionály ve svém oboru – s designéry, fotografy, grafiky, advokáty a hypotečními poradci, abych svým klientům nabídnul vždy prvotřídní servis.
Spokojený klient je vždy mojí prioritou. Odbornost, léta zkušeností, profesionální spolupráce a individuální přístup ke každému případu, to jsou mé silné stránky.