Chystáte se na prodej nemovitosti? Rozhodli jste se do toho jít s realitním makléřem? Přečtěte si, co takovému prodeji předchází a jak samotný prodej probíhá. Zjistíte, že s odborníkem je to pro vás mnohem jednodušší a výhodnější.
Obsah článku
Prodej nemovitosti je velká událost. Běžný člověk nabízí svůj dům nebo byt jednou nebo jen párkrát za celý život.
Proto je důležité, aby prodej nemovitosti probíhal profesionálně a hladce. S realitním makléřem máte jistotu, že vše půjde jako na drátkách. Pokud s prodejem nemovitosti hodně spěcháte, možností je také okamžitý výkup.
Pojďme se tedy společně podívat, jak probíhá prodej nemovitosti, když se spolehnete na profesionála.
Nejdříve si realitní makléř přijde nemovitost prohlédnout. Získá všechny informace nutné k úspěšnému prodeji. Pak vám předloží všechny podklady a další informace.
Prodejní cena je alfa a omega dobrého obchodu. Odhad ceny nemovitosti bývá zdarma a můžete díky němu hodně vydělat.
Úspěšný prodej vyžaduje kvalitní marketing. Proto zjistíte, jaký je prodejní plán a jakou strategií podpoří makléř prodej. Budete vědět, co pro prodej přesně udělá.
Realitní makléř zjistí nezbytné podmínky pro prodej a podá vám informace o případných daňových povinnostech.
S realitním makléřem si ujasníte všechny vaše představy o prodeji nemovitosti a podmínky (např. termíny vystěhování, předčasné splacení hypotečního úvěru či jeho převod na kupce, časový rámec transakce apod.). Vzájemná spolupráce při prodeji nemovitosti je tak průhledná a v každém bodě prodeje máme jasno.
Realitní makléř před prodejem nemovitosti prověří další omezení, která se vztahují k vlastnickým právům, jejich případnému ukončení apod. Aby vše bylo do puntíku vyřešené.
Pořádek je důležitý pro všechny strany, z vašeho pohledu zejména pro vás jako pro prodávající a také pro realitního makléře.
Proto uzavíráte zprostředkovatelskou smlouvu, kde jsou stanoveny všechny nezbytné podmínky transakce. Od ceny a prodejního plánu po povinnosti zúčastněných stran.
Realitní makléř zajistí energetický štítek, pokud je pro prodej nemovitosti vyžadován.
Makléř vás navštíví s fotografem, popřípadě i s kameramanem. Fotografování obsahuje i přípravu interiéru. V případě potřeby je zařízena asistence interiérového stylisty. Nemovitost je zkrátka předvedena v co nejlepším světle.
Pro každou nemovitost připravuje realitní makléř kampaně individuálně. Zahrnují cílenou internetovou a lokální propagaci a propojení s širší poptávkovou sítí (interní síť Remax, spolupráce s dalšími realitkami). Dále jsou hojně využívána profesionální videa, která podpoří prodej nemovitosti.
Prohlídky často rozhodují o úspěšném prodeji nemovitosti. Kupující si ji buď zamiluje, nebo rychle odejde.
Nemovitostí provází realitní makléř osobně. S maximální péčí se snaží kupujícího naklonit vaší nabídce. Zájemce si makléři prověřují otázkami už při telefonickém rozhovoru. Na prohlídku pak přijdou jen skuteční zájemci. Vyhnete se otravným “realitním turistům”.
Realitní makléři spolupracují s prověřenými advokáty, kteří se specializují na realitní právo. Provází vás od rezervace a prodeje nemovitosti po odesílání daně na finanční úřad.
Důležité je, že připraví veškerou dokumentaci pro katastr a samozřejmě zajišťuje úschovu kupní ceny. Pokud byste přesto upřednostnili možnost notáře nebo bankovní úschovy, je možné řešit i tyto služby. Realitní makléř se tedy při prodeji nemovitosti postará o kompletní smluvní dokumentaci od rezervační po kupní smlouvu.
Předání včetně přípravy předávacího protokolu a převodu energií zajišťuje realitní makléř osobně. Poprodejní a předprodejní servis obvykle zahrnuje:
Při prodeji nemovitosti je toho celkem dost, co myslíte?
Zprostředkováním prodeje či pronájmu nemovitostí se zabývám od roku 1997. Profesi realitního makléře jsem si zvolil proto, že rád komunikuji s lidmi a témata související s realitami jsou mým dlouholetým koníčkem.
Spolehlivě vás provedu celým procesem prodeje, koupě či pronájmu nemovitosti, zajistím pro vás nejvýhodnější podmínky a budu vám v této zásadní životní etapě po celou dobu oporou.
Ve své práci využívám veškerých možností moderního světa a moderních technologií – samotné přípravě nemovitosti na prodej věnuji náležitou péči.
Pracuji s moderními marketingovými nástroji, jako jsou videoprohlídky, záběry z dronů, prezentace a prodej nemovitosti přes sociální sítě, placené kampaně na internetových vyhledavačích anebo profesionální „home staging“.
Spolupracuji s profesionály ve svém oboru – s designéry, fotografy, grafiky, advokáty a hypotečními poradci, abych svým klientům nabídnul vždy prvotřídní servis.
Spokojený klient je vždy mojí prioritou. Odbornost, léta zkušeností, profesionální spolupráce a individuální přístup ke každému případu, to jsou mé silné stránky.