Když chcete prodat nemovitost, jednou z variant je nabídnout ji i někomu z rodiny. Majetek tak alespoň zůstane v příbuzenstvu. Každý takový prodej má svůj příběh, ale častokrát může dávat smysl. Existují různé důvody, proč nemovitost prodat někomu v rodině.
Na jedné straně je prodávající, který chce nemovitost prodat a ne darovat. Potřebuje peníze nebo mu to jednoduše přijde správné prodávat a ne darovat. Na druhé straně je kupující, který nemovitost i prodávajícího dobře zná, obvykle mu důvěřuje a v neposlední řadě je zde možnost domluvit se i na jiných podmínkách, než jaké jsou u klasického obchodování s nemovitostmi obvyklé. Například může kupující zaplatit nižší cenu nebo zaplatí jen část peněz a zbytek bude postupně doplácet.
Pravdou je, že ne všechny rodinné vztahy jsou ideální, takže se vyplatí i tak spolupracovat se zkušenou realitní kanceláří nebo s makléřem. Ten vám minimálně pomůže určit běžnou tržní cenu nemovitosti a provede vás veškerou byrokracií. Připraví smlouvy, bude jednat s úřady a celou transakci dovede do úspěšného konce. V praxi může mít převod nemovitosti v rámci rodiny různé podoby. Může se jednat o darovací smlouvu, ale spíše půjde o kupní smlouvu. Záleží na konkrétním případě.
Prodej nemovitosti v rámci rodiny je celkem běžný, třeba v případě, že chce jeden z majitelů prodat svůj díl pozemku, nebo chce prodat byt po babičce, ke kterému mají vazby třeba další vnuci apod. S prodejem nemovitostí v rámci rodiny se setkáváme celkem často. A ani takové transakce se mnohdy neobejdou bez realitního makléře.
25.7.2021
Zprostředkováním prodeje či pronájmu nemovitostí se zabývám od roku 1997. Profesi realitního makléře jsem si zvolil proto, že rád komunikuji s lidmi a témata související s realitami jsou mým dlouholetým koníčkem.
Spolehlivě vás provedu celým procesem prodeje, koupě či pronájmu nemovitosti, zajistím pro vás nejvýhodnější podmínky a budu vám v této zásadní životní etapě po celou dobu oporou.
Ve své práci využívám veškerých možností moderního světa a moderních technologií – samotné přípravě nemovitosti na prodej věnuji náležitou péči.
Pracuji s moderními marketingovými nástroji, jako jsou videoprohlídky, záběry z dronů, prezentace a prodej nemovitosti přes sociální sítě, placené kampaně na internetových vyhledavačích anebo profesionální „home staging“.
Spolupracuji s profesionály ve svém oboru – s designéry, fotografy, grafiky, advokáty a hypotečními poradci, abych svým klientům nabídnul vždy prvotřídní servis.
Spokojený klient je vždy mojí prioritou. Odbornost, léta zkušeností, profesionální spolupráce a individuální přístup ke každému případu, to jsou mé silné stránky.